[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cele 1500 de magazine online locale din platforma MerchantPro, au inregistrat cresteri de 60% a numarului de tranzactii si de 80% a valorii comenzilor, in primele 30 de zile de dupa iesirea din starea de urgenta

18 iunie 2020

Numărul de conturi noi create în vederea lansării de magazine online a crescut de aproape cinci ori de la debutul crizei pandemice, față de lunile precedente.

Odată cu ieșirea din starea de urgență și relaxarea restricțiilor, MerchantPro, platformă locală SaaS de e-commerce, raporteaza o crestere de 60% a numarului de tranzactii pentru cele 1500 de magazine online active din Romania. Cresterea este aferenta perioadei 15 mai – 15 iunie, față de perioada similară a anului precedent.

De asemenea, se înregistrează o dinamică pozitivă și în valoarea comenzilor. Astfel, în perioada 15 mai – 15 iunie, marcată de primele măsuri de relaxare odată cu ieșirea din starea de urgență, creșterea a fost de 80%, față de perioada similară din 2019. Domeniile cele mai active au fost home&deco, alături de produsele alimentare și cele de îngrijire.

Vârful de creștere al perioadei s-a remarcat în ultima săptămână din mai, când dinamica valorică a fost de +106%. În iunie, creșterile fiecărei săptămâni au depășit 65% față de aceleași intervale din 2019.

Relaxarea nu a adus însă schimbări în comportamentul de consum online dobândit în perioada restricțiilor. Interesul pentru achiziții online s-a menținut de la lună la lună. Astfel, în luna mai nivelul tranzacțiilor este similar cu cel înregistrat în luna aprilie a acestui an, în ciuda ieșirii din starea de urgență după 15 mai.

Primele două săptămâni din iunie au adus creșteri cu peste 60% în valoarea comenzilor, semn că o bună parte a publicului s-a mutat în online și rămâne fidel acestui mediu de vânzare. În lunile cu stare de urgență dinamica pozitivă din online a fost alimentată de limitarea circulației și închiderea multor business-uri offline. Cifrele din starea de alertă semnalează însă o schimbare de comportament mai profundă și o migrare pe termen lung către online, atât din partea clienților, cât și din partea retailerilor,” –declară Arthur Rădulescu, Fondator ShopMania Net, compania care administrează MerchantPro.

Interesul românilor față de achizițiile online a crescut constant în perioada stării de urgență și a atins un maxim în ultima săptămână din aprilie (creștere 165% week-over-week). Al doilea vârf a fost înregistrat în timpul stării de alertă, respectiv în ultima săptămână din mai.

Cererea atrage oferta

În paralel, la nivelul platformei MerchantPro s-a remarcat și un interes ridicat din partea retailerilor de a migra din offline către online. Numărul de conturi noi create în vederea lansării de magazine online a crescut de aproape cinci ori de la debutul crizei pandemice, față de lunile precedente. Cele mai active au fost segmentele de magazine alimentare, articole vestimentare și de frumusețe, sport, hobby, mobilă, bricolaj și decorațiuni.

Magazinele online active care utilizează platforma e-commerce MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse. MerchantPro a terminat 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de anul anterior.

###

MerchantPro este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste 10 ani de prezență pe piață.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din ecommerce. ShopMania Net a avut o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2019. Compania operează comparatorul de prețuri Shopmania.ro și platforma de e-commerce MerchantPro, care reprezintă 50% din business.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?