Banking 4.0: Cel putin jumatate dintre romani vrea sa contracteze credite online. 11% ar trece la alta banca pentru a beneficia de serviciul de „plati instant”

30 noiembrie 2018

11% dintre români ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăți instantanee, arată un nou studiu iSense Solutions, dedicat percepției românilor asupra băncilor moderne și serviciilor oferite de acestea, realizat în luna noiembrie a acestui an, online, în mediul urban, la care au participat 604 persoane cu vârsta de peste 18 ani. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul conferinței Banking 4.0, organizată de NO CASH Events.

Rapiditatea este una dintre caracteristicile puternic asociate cu băncile moderne: 76% dintre români spun ca o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-și piardă timpul. În acest context, posibilitatea de a face plăți contactless cu cardul este foarte apreciată de români, 80% dintre ei afirmând că această facilitate le face viața mai ușoară. De asemenea, 62% consideră că folosirea inteligenței artificiale ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor.

În ceea ce privește tehnologia și inovația, 2 din 10 români s-ar muta la altă bancă pentru a beneficia de tehnologii și inovații. Printre tehnologiile asociate cu o bancă modernă, se numără: aplicație de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-și schimba singuri setările de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea plăților în aplicație, carduri virtuale.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 604 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 3.99%, la un nivel de încredere de 95%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?