Black Friday internațional, care are loc, anul acesta, pe 24 noiembrie, va reprezenta ziua cu cele mai mari vânzări în afara țării pentru magazinele online, potrivit Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group.
„Comercianții online care vând în piețele din afara țării și intră în campania de Black Friday 2023 își pot tripla volumele de comenzi livrate internațional în perioada evenimentului de reduceri în acest an.” este evaluarea Packeta.
Black Friday 2023 are loc, vineri, 24 noiembrie, în mai multe țări din regiune, precum Cehia, Germania, Polonia și Ungaria, și în țările baltice (Letonia, Lituania, Estonia). În unele țări, campania de reduceri se va prelungi pe o perioadă mai mare (Black Week) sau va continua cu Cyber Monday.
„Black Friday este un eveniment de cumpărături mult așteptat, a cărui importanță crește de la an la an, simultan cu apetitul cumpărătorilor de a accesa produse din magazine din afară. Observăm deja o efervescență în volumele livărilor cross-border, care va ajunge la punctul maxim în zilele post Black Friday internațional, fapt ce confirmă că o pondere importantă a achizițiilor făcute de cumpărătorii transfrontalieri de-a lungul unui an are loc în această perioadă de reduceri”, spune Alexandr Jeleascov – Managing Director, Packeta România.
Prin intrarea pe piața globală, comercianții online câștigă acces la o audiență mult mai extinsă și pot profita de creșterea semnificativă a vânzărilor în fiecare țară în care își extind activitatea.
Black Friday în regiune – top vânzări
În Republica Cehă, Black Friday dă startul sezonului de reduceri de iarnă și este momentul în care clienții fac cumpărături pentru perioada sărbătorilor și caută, în același timp, articole de uz zilnic la prețuri mai bune. Frenezia cumpărăturilor asociată cu Black Friday durează, de obicei, întreaga săptămână și se prelungește până luni, când are loc Cyber Monday.
Cel mai mare interes este pentru categorii precum îmbrăcăminte, electronice, telefoane mobile și accesorii, jucării și echipamente sportive.
În Germania, top 5 categorii cu cele mai mari volume de vânzări de Black Friday sunt Fashion, electronice, Health&Beauty, electrocasnice și jucării.
Milenialii (persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani) au generat, anul trecut, cele mai mari vânzări. Aceștia au fost responsabili de 52% din totalul vânzărilor de Black Friday în Germania, potrivit furnizorului de servicii de plată Klarna și de platforma Blackfriday.de.
În Ungaria, Black Friday are loc pe 24 noiembrie, dar multe magazine online oferă reduceri pe perioade mai lungi (pe durata întregii luni noiembrie – Black November – pe durata unei săptămâni sau a unui weekend). Categoriile Fashion, Health & Beauty, dar și piesele auto (inclusiv anvelopele de iarna) au avut, anul trecut, cele mai importante creșteri. Echipamentele sportive, produsele pentru casă și grădina și cărțile au înregistrat creșteri, însă, moderate.
În Polonia, mai mult de 95% din respondenți știu despre Black Friday, un eveniment de shopping ce a înregistrat o creștere de 15% a vânzărilor în 2022, față de anul precedent. Potrivit procesatorului de plăți Tpay, în BF 2022, interesul polonezilor a crescut pentru categoriile Fashion, electrocasnice, electronice și produse pentru sănătate și îngrijire personală. Clienții polonezi au cheltuit, anul trecut, cel mai mult, în comparație cu restul consumatorilor, pe jocuri online.
Clienții din țările baltice cumpără bunuri cu valoare mai mare în BF
24 noiembrie este ziua în care are loc Black Friday 2023 și în țările baltice. În general, magazinele din regiune mențin discounturile pe o perioadă de aproximativ 1 săptămână, în preajma acestui eveniment.
Potrivit Swedbank, în săptămâna premergătoare Black Friday din 2022, lituanienii, letonii și estonienii au cheltuit aproape 200 de milioane de euro pentru achiziții cu cardul, ceea ce reprezintă cu 12,5% mai mult decât săptămâna precedentă.
Interesul pentru reducerile de Black Friday este deosebit de ridicat în Letonia, unde, anul trecut, volumul și valoarea plăților cu cardul au crescut cu circa 40% în perioada campaniei.
În mod obișnuit, în țările baltice, clienții cumpără în BF bunuri cu valoare mai mare, precum electronice, electrocasnice inteligente, echipamente audio și de fitness.
_____________
Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 16.000 de puncte pick-up proprii și lockere în rețeaua internațională a Packeta Group și alte 139.000 de puncte pick-up partenere și lockere în toată Europa. În anul 2022, grupul Packeta a transportat mai mult de 90 de milioane de colete și colaborează, în prezent, cu peste 46.000 de magazine online și selleri. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, SUA, Elveția, Liechtenstein, Emiratele Arabe Unite, Israel și Turcia.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: