[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CEC Bank raporteaza o crestere cu peste 50% a numărului de utilizatori de online banking si un plus de 94% la valoarea tranzacțiilor, sem. I 2022/ sem. I 2021

17 august 2022

CEC Bank anunță că valoarea investițiilor realizate în programul de modernizare și transformare digitala a băncii, doar în primele șase luni ale anului, se ridică la 35,3 milioane de lei, din care peste 70% vizează investiții în sisteme IT.

În zona de digitalizare a serviciilor bancare, a fost extinsă oferta de servicii disponibile online – cu posibilitatea de a contracta credite de nevoi personale și carduri de credit pe un flux rapid, simplificat, direct din aplicațiile de Mobile și Internet Banking și a fost relansată aplicația de mobile banking CEC app, cu un design modern și îmbunătățit.


Ca efect imediat, „numărul de utilizatori de internet și mobile banking a crescut cu peste 50% față de primul semestru din 2021, iar valoarea tranzacțiilor cu 94%”, potrivit unui comunicat CEC Bank.

Rezultate operationale

CEC Bank a înregistrat un profit net estimat, neauditat, de 110,8 milioane de lei în primul semestru din 2022, și a înregistrat o creștere a activelor până la 53,3 miliarde de lei – plus 20% față de perioada similară a anul trecut.

Veniturile nete din dobânzi si comisioane, au crescut cu 20,5% față de perioada similară a anului trecut, până la 1,2 miliarde de lei, în condițiile în care, ratele bonificate pentru depozite au crescut într-un ritm mai accelerat decât cele pentru credite. De exemplu, în ultimul trimestru, CEC Bank majorat dobânda la sursele atrase de la populație de la 3% la 7% la depozitele pe un an, în timp ce creșterea dobânzilor la credite a fost mult mai redusă: IRCC a crescut de la  1,86% la 2,65%/an.

Depozitele atrase de la clienți au crescut cu 28,3% față de sfârșitul primului semestru al anului trecut, până la 47,5 miliarde de lei.

Activitatea de creditare

Creditele în sold, la valoare brută acordate clienților se ridică la 29,3 miliarde de lei, în creștere cu 20% față de perioada similară din 2021.

Banca raporteaza acordarea a 27 000 de credite noi în primul semestru din 2022, cu o valoare cumulată de  peste 5,5 miliarde de lei. Valoarea creditelor noi pentru persoane fizice acordate în semestrul I depășește 1,35 miliarde de lei, creditele pentru locuințe având o pondere de peste 64%. In ceea ce priveste companiile, – credite de investiții s-au ridicat la 1,5 miliarde de lei.

Rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 4,88% la sfârșitul lunii iunie 2022, în scădere față de nivelul de 5,38% înregistrat în perioada similară a anului trecut.

Banca a menținut o abordare prudentă și a înregistrat cheltuieli nete cu provizioane/ajustări aferente creditelor acordate clientelei nebancare (inclusiv cheltuiala cu ajustările pentru creanțe depreciate) în cursul primului semestru din anul 2022 în valoare de 220,4 milioane de lei.

Rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 21,07%, la sfârșitul trimestrului doi. Rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 6,61%, în creștere de la 5,97% la sfârșitul primului trimestru.

”Pentru economie și sistemul bancar, trimestrul doi a fost unul dintre cele mai provocatoare din ultimul deceniu. Inflația crește la niveluri record – în SUA și Anglia atingând un nou maxim înregistrat în ultimii 40 de ani. La nivel global trendul dobânzilor s-a reversat brusc și de la dobânzi minime istorice anul trecut, acestea sunt acum pe un trend de creștere accelerată. CEC Bank a demonstrat că se poate adapta rapid la noile provocări în contextul presiunilor inflaționiste, coroborate cu o scădere a lichidității de pe piață. Am continuat să finanțăm economia – cu credite noi, în valoare de peste 5,5 miliarde lei acordate în primul semestru și să ne consolidăm poziția pe piață. În același timp, am crescut accelerat dobânzile la depozite, până la niveluri de 7,7% pe an deoarece considerăm că trebuie să avem o abordare corectă în fața deponenților. Deocamdată nu vedem o creștere a creditelor neperformante și nu ne-am confruntat cu un volum semnificativ de cereri de amânare la plată și continuăm să stăm aproape de anteprenori și clienți pentru a-i ajuta să depășească perioadele dificile. Urmărim cu atenție evoluțiile macroeconomice și semnalele din piață și suntem pregătiți să răspundem rapid”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte CEC Bank.

Taguri:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?