CEC Bank își modernizează infrastructura interna de date

18 iulie 2021

În ultimul an, CEC Bank a asistat la dublarea numărului de e-mailuri, până la 8 milioane, la 150.000 de ședințe online pe Teams și la creșterea cu 70% a numărului de documente stocate în rețeaua internă. În acest context, banca avea nevoie să-și modernizeze rapid infrastructura IT.

CEC Bank anunta ca isi modernizează infrastructura internă de date folosind cea mai performantă tehnologie disponibilă pe piață: gestionarea software a traficului de date la nivelul întregii rețele – Software Defined Wide Area Network.

Rețelele interne de date joacă un rol esențial în activitatea băncii și în asigurarea serviciilor bancare către public: prin intermediul rețelei interne se realizează transferul de informații între unități și la nivelul Centralei – pentru operațiuni bancare, credite, etc.

În ultimul an, necesitățile la nivelul CEC Bank au crescut exponențial în contextul lansării unor proiecte ambițioase de digitalizare – sistem electronic de management al documentelor, magazin virtual pentru accesarea serviciilor bancare, dar și în contextul implementării unui model de lucru hibrid la nivelul echipelor interne.

În mai puțin de cinci luni, sistemul de gestiune software a traficului de date SD-WAN a fost implementat în peste 80% din locațiile CEC Bank – cea mai mare rețea bancară din România, cu peste 1.000 de unități.

„Grație alocării dinamice a benzilor de comunicație a fost posibilă creșterea capacității rețelei de până la 20 de ori, dar și implementarea unor soluții IT moderne de securitate, cloud și Office 365,” potrivit comunicatului.

„Abordarea SD-WAN a permis modernizarea infrastructurii în timp record și cu costuri reduse, prin configurarea centralizată, de la distanță, a întregii rețele, prin software, comparativ cu abordarea tradițională, în care schimbul de date prin rețeaua internă era asigurat prin configurarea manuală a echipamentelor și conexiunilor,” precizeaza banca.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?