CEC Bank introduce un token sub forma de card bancar

7 august 2013

Update – Banca ar fi dorit sa poata emite un card bancar gofrat si cu 12 butoane pentru token, dar “aceasta optiune tehnologica nu este inca disponibila la cei doi producatori de carduri cu display certificati pana in acest moment de organizatiile de carduri”, potrivit CEC Bank. “In functie de evolutiile tehnologice viitoare, banca va decide la momentul oportun emiterea de card bancar cu display, atat din punct de vedere a functiei de token IB, cat si pentru alte genuri de operatiuni card care necesita coduri de securizare dinamice”.

„Banca a decis in favoarea solutiei cu 12 butoane pentru token “din considerente de securizare  a operatiunilor de internet banking (IB) si tinand cont de posibilitatile de dezvoltare ulterioara a acestora”.


Reprezentantii CEC Bank admit ca “aceasta solutie nu permite combinarea cu un card bancar decat daca acesta este plat (fara elemente gofrate), fapt care reduce posibilitatea utilizarii acestor carduri bancare mixte pentru operatiuni precum inchirieri auto, rezervari de camere la hotel in strainatate etc. (in general, acele operatiuni care necesita la nivel international un card gofrat)”.

###

Cei aproximativ 25.000 de abonati ai CEConline aula dispozitie un nou token pentru a-si accesa aplicatia de internet banking. Noul dispozitiv are forma unui card bancar – ceea ce este o premiera – si este prevazut cu 12 butoane. Tokenul este mult mai subtire decat precedentul folosit, care era mult mai gros, si poate fi pastrat in portofel aidoma unui card bancar.

CEC Bank ar fi realizat o premiera si din punct de vedere tehnic, nu doar de design, daca ar fi lansat un card bancar cu token incorporat, prevazut asadar cu display, dar si cu cele 12 butoane. Se obtinea astfel un card bancar cu facilitatile clasice (plati si retrageri) dar si cu functia de autorizare in aplicatia de internet banking (vezi exemplu in imaginea de mai jos).

Costurile pentru banca ar fi fost comparabile insa pentru client avantajele date de pastrarea unui singur card si nu doua, de a retine un singur PIN si nu doua, ar fi fost evidente. Pe viitor suntem convinsi ca se va ajunge aici, de aceea credem ca ar fi fost mai eficient din punct de vedere al costurilor daca se lansa de la inceput un echipament complet, care sa combine ambele facilitati.

Motivatia acestei alegeri a fost insa data de CEC Bank mai sus.

Avand dimensiunile unui card bancar obisnuit, acest token poseda elemente de design modern – afisaj cu jet de cerneala, butoane tactile –  si include o baterie cu durata de viata de peste trei ani. Cu ajutorul codurilor generate de acest dispozitiv este posibila atat autentificarea clientilor, cat si semnarea tranzactiilor la nivelul platformei de Internet Banking oferit de CEC Bank.

„Ne dorim ca tokenul sub forma de card bancar sa fie un instrument modern de autentificare, usor de folosit si transportat de catre clientii nostri”, a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedintele CEC Bank.

Serviciul Internet Banking CEConline ofera atat clientilor persoane fizice, cat si persoanelor juridice accesul facil la o gama larga de operatiuni bancare (plati interne si externe, intra si interbancare, constituire depozite, schimburi valutare la curs ferm si curs negociat, vizualizari rapoarte: solduri, istoric operatiuni, situatie financiara etc),

Prin CEConline, clientii beneficiaza de costuri mai mici per tranzactie, prin practicarea de comisioane reduse cu 30% fata de cele percepute in unitatile bancii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?