[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

CEC Bank – crestere medie a numarului de clienti de peste 9.500 pe luna in 2012 – ponderea creditelor acordate companiilor a ajuns la 63%

28 mai 2013

In cursul anului 2012, CEC Bank a intrat in top 5 emitenti de carduri dupa numarul de produse valide aflate in circulatie. Institutia a reusit o crestere a portofoliului de 30.000 de carduri, a doua ca marime in piata, pana la 984.000. Si numarul de utilizatori ai serviciului de Internet banking a crescut cu 20.872.

Reteaua proprie de acceptare a inregistrat anul trecut o contractie cu 86 de terminale, pe fondul reducerii numarului de unitati cu 45 si a rezilierii contractelor de acceptare cu comerciantii inactivi. Surprinzatoare este insa cresterea pe ATM in 2012, de 95 de terminale, cea mai mare din piata.


Cu toate ca banca a reusit cresteri de 10% si pe gradul de tranzactionare, acesta ramane unul redus, de putin peste o tranzactie pe luna/card. Practic, CEC Bank si-a marit media de tranzactii per card in 2012 de la 12,9 la 13,7 tranzactii.

CEC

ATM

POS

carduri

Nr. tranzactii (mil.)

Valoare(mld. RON)

2012

1.076

3.105

953.701

13,5

5,6

2011

981

3.286

983.985

12,3

5,1

Sursa: CEC Bank

In anul 2012, CEC Bank a reusit sa isi atinga principalul obiectiv, respectiv cresterea portofoliului de credite acordate persoanelor juridice. Astfel, cresterea la acest indicator a fost de 32% fata de 2011, in timp ce activele bancii au crescut cu 8,5% (fata de 3,4% cresterea activelor pe total sistem bancar). Aceasta evolutie pozitiva este bazata in special pe cresterea surselor atrase din piata locala (10,2%) fapt ce a permis ca soldul creditelor acordate clientilor sa creasca cu 15,5%, cu mult peste media sistemului bancar (1,5%). Astfel, banca a reusit intr-un an dificil sa-si mentina locul patru in clasamentul bancilor dupa active, cu o cota de piata de 7,35%.

Structura portofoliului de credite s-a schimbat in corelatie cu strategia si misiunea bancii, astfel, daca in 2006 ponderea creditelor acordate persoanelor juridice in total portofoliu era de 21%, in decembrie 2012, ponderea acestora era de 63% si aceasta pe fondul cresterii in aceasta perioada de aproape patru ori a creditarii. Fidela obiectivului strategic de a sustine absorbtia fondurilor europene, CEC Bank a finantat pana la sfarsitul anului 2012 circa 15.653 proiecte eligibile pentru acesarea fondurilor europene, pentru care valoarea insumata a granturilor se ridica la peste 5023,38 milioane lei.

Profitul brut al bancii in 2012 a fost de 33,5 milioane lei, CEC Bank ramanand si anul trecut, pentru al saptelea an consecutiv, una dintre bancile profitabile din sistemul bancar romanesc.

Rata creditelor neperformante de 19,50% se mentine la un nivel apropiat de media sistemului bancar, in conditiile in care CEC Bank nu a vandut pana in prezent credite neperformante.

Rata de solvabilitate la sfarsitul anului 2012 a fost la un nivel confortabil de 15,90%, peste reglementarile BNR in vigoare (minimum 8%) si peste media sistemului bancar (14,64%).

“Ma bucur sa constat ca strategia anuntata in urma cu sase ani a functionat, CEC Bank fiind in prezent o banca comerciala universala, competitiva si profitabila, adaptata pietei romanesti si sprijinind pilonii de baza ai dezvoltarii tarii: IMM-urile si agricultura. Suntem deja intr-o etapa de consolidare a rezultatelor obtinute pana acum prin eficientizare continua, cresterea calitatii serviciilor si gasirea unor noi modalitati de dezvoltare, adaptate realitatilor actuale. In acest sens, imi face placere sa anunt in premiera ca in aceasta saptamana vom semna cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei un imprumut in valoare de 25 milioare EURO destinat finantarii proiectelor investitionale ale IMM-urilor si Autoritatilor Publice Locale”, a declarat Radu Gratian Ghetea (foto), Presedinte CEC Bank.

Banca are in prezent 3,3 milioane clienti persoane fizice si 147.000 clienti persoane juridice, 1.128 de agentii si sucursale (fata de 1173 in 2011) si 6.548 de salariati (fata de 6.552 in 2011).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?