Cea mai mare agentie online de turism promoveaza plata in numerar la terminale self service

19 mai 2015

Neincrederea romanilor in a plati cu cardul pe internet este unul dintre motivele pentru care plata ramburs reprezinta principala modalitate de achizitie pentru produsele comandate online. Pe segmentul agentiilor online de turism, in special pentru achizitionarea biletelor de avion, situatia este insa complet diferita, in sensul ca marea majoritate a tranzactiilor de plata se efectueaza online, cu cardul.

Cu toate acestea, cea mai mare agentie online de turism, face un pas inapoi si lanseaza o facilitate care promoveaza plata in numerar. Concret, de la inceputul acestei saptamâni, cei peste 200.000 de clienti anuali ai vola.ro isi vor putea achita biletele de avion la terminalele ZebraPay, principala retea de terminale de plata self-service din România – 1.500 aparate amplasate in peste 300 de localitati din tara.

Noua alternativa de plata este accesibila 24 din 24 de ore, datorita pozitionarii terminalelor plata ZebraPay in marile reţele de retail precum Billa, Cora, Kaufland, Auchan, Carrefour, Mega Image, in universitati, centre comerciale, pieţe, benzinarii si magazine de proximitate.

„Clientii vola.ro care isi vor plati biletele de avion la terminalele ZebraPay vor parcurge 3 pasi simpli: selectarea serviciului, tastarea codului de achizitie si introducerea sumei de plata. Plata va fi confirmata in cateva secunde, prin eliberarea unei chitante.”, potrivit comunicatului de presa.

„Noua metoda ofera posibilitatea persoanelor care nu doresc folosirea cardului bancar pe Internet sa realizeze in siguranta achizitii online, cu plata in numerar. Initiezi o comanda online, primesti un cod cu care poti veni la un terminal ZebraPay, selectezi  butonul “Plati online”, procesatorul “mobilPay” sau “PayU”, tastezi codul si platesti cash. Dupa efectuarea platii, tranzactia online este confirmata.”, se precizeaza pe site-ul ZebraPay.

Cand nu ai fonduri pentru a investi in campanii educationale, ceea ce este de ințeles, sau pur si simplu nu se doreste asta, ceea ce nu mai poate fi scuzat, este usor sa spui ca te pliezi pe nevoile clientilor si pui in circulatie produse care sa raspunda la aceste nevoi. Dar sa lansezi servicii care sa promoveze plata in numerar, asta nu este valoare adaugata si nu ajuta piata comertului electronic. Viata a demonstrat, si toti specialistii chestionati de NOCASH confirma acest lucru, ca un client mai educat este un client mai profitabil si aduce beneficii pietei pe termen lung.

„Decizia unui parteneriat cu ZebraPay a venit ca raspuns la solicitarile clientilor noştri de a putea achita offline simplu şi rapid, chiar şi in afara orele de program ale bancilor. Datorita acoperirii foarte mari pe care o au in intreaga tara si a accesului la terminale uneori aproape la orice ora, soluţia oferita de ZebraPay a fost exact ceea ce cautam. Prin acest parteneriat, preconizam ca zeci de mii de clienti vor putea sa achite in fiecare luna biletele de avion de pe Vola.ro la unul dintre terminalele ZebraPay” a declarat Manuela Melinescu, Marketing Manager Vola.ro

S-a intrebat oare cineva cate sute de mii de clienti ar castiga piata daca am promova tehnologia mPOS? Prin aceasta modalitate de plata, clientul care primeste coletul, verifica starea produsului si, daca totul este in regula, va plati prin card la terminalul mobil. Ar fi o lovitura de gratie data platii ramburs. Culmea este ca o asemenea modalitate de plata serveste interesele tuturor partilor implicate: comercianti, curieri si utilizatorii finali. Daca „online va fi mereu simplu”, cum spune sloganul eMAG, este vremea sa practicam ceea ce predicam.

###

VOLA.RO – DREPT LA REPLICA

„Vola.ro este o companie axata pe inovatie si dezvoltare tehnologica, care a incurajat intotdeauna plata online. Ca dovada, am lansat in aceeasi saptamana 4 metode noi de plata, dintre care una intr-adevar offline (ZebraPay) si 3 metode de plata online: card BT Star, card Bonus Garanti si Bitcoin. Asa cum se poate vedea, balanta inclina spre simplificarea metodelor de plata online.
Pe de alta parte, nu consideram ca posibilitatea de plata self-service este un pas inapoi, ci mai degraba o dovada de consideratie fata de clientii nostri, carora dorim sa le oferim variante adaptate nevoilor pe care le au si sa le usuram procesul de achizitie.”

Comentarii (6)
  1. Cezar spune:

    Un client educat trebuie sa stie un lucru : in cazul in care a achizitionat servicii de turism si/sau zbroruri cu avionul, daca a platit cu cardul, el este protejat de schemele de carduri prin metoda simpla numita „Chargeback”.
    Nu mi-as fi dorit sa fiu in posesia unui bilet de zbor al companiei Malev, achitat cu cash, cand aceasta a intrat in faliment !
    Cine stie sa citeasca printre randuri, stie de ce … 🙂

  2. Cojocariu Maria Elena spune:

    Mie mi se pare in regula sa putem plati si cash. Nu de alta dar mi s-a intamplat sa vreau sa cumpar bilete si sa nu pot plati online si a trebuit sa stau dupa banci si sa ma complic absolut aiurea. N-as zice ca vola face un pas inapoi mai ales ca pe mine personal chiar ma avantajeaza varianta asta. Abia cand o sa isi faca bancile treaba bine o sa pot sa zic cu maana pe inima ca nu mai e nevoie de cash. Pana atunci… traim in Romania si asta cere si o varianta de plata cash :))

  3. Lucian spune:

    Lunar, cateva milioane de romani platesc diverse servicii prin astfel de terminale. In Romania, pete 85% din platile populatie sunt efectuate cash. Peste 90% din tranzactiile emag sunt platite cash on delivery. 80% din tranzactiile cu cardul sunt retrageri de numerar. Comparativ, in Polonia, majoritatea platilor e-commerce sunt efectuate cu cash. Romanii prefera cash datorita neincrederii in sistemul bancar/carduri, a numerosilor hackeri de carduri care traiesc doar din asa ceva…

    Un mPOS este o idee buna, dar nu cred ca vola.ro trebuie sa faca ceva in aceasta directie… Probabil ca acesta trend de trecere la moneda electronica si virtual wallet va creste puternic in urmatorii ani, insa cerinta preponderenta este inca pentru plata cash.

    In plus la terminalele ZebraPay se plateste deja cu mPOS precum SEQR. Iar parteneriatul cu ZebraPay asigura vizibilitate suplimentara pentru vola.ro in randul clientilor ZebraPay.

    Felicitari vola.ro pentru initiativa !

  4. admin spune:

    Lucian,
    Datele recente publicate de catre Banca Nationala a Romaniei, releva faptul ca peste 50% dintre tranzactiile efectuate pe cardurile emise in Romania nu sunt retrageri de numerar la ATM-uri ci plati la comercianti. Concret, dintre cele 120 mil. tranzactii inregistrate in primul trimestru din acest an, aproximativ 61,2 mil. sunt plati in magazine – atat in lumea reala cat si in online. Sunt convins ca reducerea comisioanelor de interchange la 0,2% pe cardurile de debit si 0,3% pe cele de credit – aplicabila spre sfarsitul anului, probabil din noiembrie – va face ca procentul tranzactiilor comerciale in total tranzactii cu cardul sa urce la 60% in urmatorii doi ani. In acest context trebuie privita initiativa vola.ro, care se plaseaza in contratendinta.

  5. Andrei spune:

    Eu nu inteleg care e problema daca exista si o varianta de plata cash. Poate nu vreau sa-mi apara pe desfasuratorul de card faptul ca am luat bilete de avion sau poate nu am bani pe card sau poate asa am eu chef sa platesc. Ca nu ajuta piata comertului electronic… e de datoria cuiva sa faca asta?Oamenii au lansat ce metode de plata au considerat ei necesar.Atata tevatura pentru nimic, Parca citesc cancan, erau mai bune articolele pe vremuri.

  6. Daniel Truica spune:

    Admin,
    In primul rand multumesc pentru publicarea dreptului la replica. In plus fata de lucrurile mentionate acolo, as mai face o precizare. Noi am lansat in acleasi timp mai multe metode de plata (inclusiv plata prin Bitcoin), asa cum am explicat deja. Bitcoin-ul va ramane un experiment o perioada de timp (desi am avut tranzactii), insa demersul nostru s-a pliat pe o regula de e-commerce: adugand metode de plata folosite de clienti, cresti rata de conversie. Nu am avut vreun moment intentia de a incuraja platile cash sau non cash, asa cum nu am avut vreun moment pretentia ca initiem demersuri educationale. Daca te uiti ce metode de plata am lansat in acelasi timp, ai zice ca incurajam platile non cash. Desi repet, nu asta a stat in spatele deciziei noastre. In cel mai prozaic mod cu putinta, in spatele colaborarii cu ZebraPay se afla cifre care atesta ca exista preferinta pentru aceasta metoda de plata si ni s-a parut normal sa o oferim clientilor nostri. Si mai merita sa punem lucrurile intr-un context: 75% din platile procesate de Vola.ro se fac cu cardul. Imi vine greu sa cred ca exista multi jucatori din e-commerce.ro cu un astfel de procent de plati cu carduri.
    Multumesc,
    Daniel Truica

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?