[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cea mai mare agentie online de turism promoveaza plata in numerar la terminale self service

19 mai 2015

Neincrederea romanilor in a plati cu cardul pe internet este unul dintre motivele pentru care plata ramburs reprezinta principala modalitate de achizitie pentru produsele comandate online. Pe segmentul agentiilor online de turism, in special pentru achizitionarea biletelor de avion, situatia este insa complet diferita, in sensul ca marea majoritate a tranzactiilor de plata se efectueaza online, cu cardul.

Cu toate acestea, cea mai mare agentie online de turism, face un pas inapoi si lanseaza o facilitate care promoveaza plata in numerar. Concret, de la inceputul acestei saptamâni, cei peste 200.000 de clienti anuali ai vola.ro isi vor putea achita biletele de avion la terminalele ZebraPay, principala retea de terminale de plata self-service din România – 1.500 aparate amplasate in peste 300 de localitati din tara.

Noua alternativa de plata este accesibila 24 din 24 de ore, datorita pozitionarii terminalelor plata ZebraPay in marile reţele de retail precum Billa, Cora, Kaufland, Auchan, Carrefour, Mega Image, in universitati, centre comerciale, pieţe, benzinarii si magazine de proximitate.

„Clientii vola.ro care isi vor plati biletele de avion la terminalele ZebraPay vor parcurge 3 pasi simpli: selectarea serviciului, tastarea codului de achizitie si introducerea sumei de plata. Plata va fi confirmata in cateva secunde, prin eliberarea unei chitante.”, potrivit comunicatului de presa.

„Noua metoda ofera posibilitatea persoanelor care nu doresc folosirea cardului bancar pe Internet sa realizeze in siguranta achizitii online, cu plata in numerar. Initiezi o comanda online, primesti un cod cu care poti veni la un terminal ZebraPay, selectezi  butonul “Plati online”, procesatorul “mobilPay” sau “PayU”, tastezi codul si platesti cash. Dupa efectuarea platii, tranzactia online este confirmata.”, se precizeaza pe site-ul ZebraPay.

Cand nu ai fonduri pentru a investi in campanii educationale, ceea ce este de ințeles, sau pur si simplu nu se doreste asta, ceea ce nu mai poate fi scuzat, este usor sa spui ca te pliezi pe nevoile clientilor si pui in circulatie produse care sa raspunda la aceste nevoi. Dar sa lansezi servicii care sa promoveze plata in numerar, asta nu este valoare adaugata si nu ajuta piata comertului electronic. Viata a demonstrat, si toti specialistii chestionati de NOCASH confirma acest lucru, ca un client mai educat este un client mai profitabil si aduce beneficii pietei pe termen lung.

„Decizia unui parteneriat cu ZebraPay a venit ca raspuns la solicitarile clientilor noştri de a putea achita offline simplu şi rapid, chiar şi in afara orele de program ale bancilor. Datorita acoperirii foarte mari pe care o au in intreaga tara si a accesului la terminale uneori aproape la orice ora, soluţia oferita de ZebraPay a fost exact ceea ce cautam. Prin acest parteneriat, preconizam ca zeci de mii de clienti vor putea sa achite in fiecare luna biletele de avion de pe Vola.ro la unul dintre terminalele ZebraPay” a declarat Manuela Melinescu, Marketing Manager Vola.ro

S-a intrebat oare cineva cate sute de mii de clienti ar castiga piata daca am promova tehnologia mPOS? Prin aceasta modalitate de plata, clientul care primeste coletul, verifica starea produsului si, daca totul este in regula, va plati prin card la terminalul mobil. Ar fi o lovitura de gratie data platii ramburs. Culmea este ca o asemenea modalitate de plata serveste interesele tuturor partilor implicate: comercianti, curieri si utilizatorii finali. Daca „online va fi mereu simplu”, cum spune sloganul eMAG, este vremea sa practicam ceea ce predicam.

###

VOLA.RO – DREPT LA REPLICA

„Vola.ro este o companie axata pe inovatie si dezvoltare tehnologica, care a incurajat intotdeauna plata online. Ca dovada, am lansat in aceeasi saptamana 4 metode noi de plata, dintre care una intr-adevar offline (ZebraPay) si 3 metode de plata online: card BT Star, card Bonus Garanti si Bitcoin. Asa cum se poate vedea, balanta inclina spre simplificarea metodelor de plata online.
Pe de alta parte, nu consideram ca posibilitatea de plata self-service este un pas inapoi, ci mai degraba o dovada de consideratie fata de clientii nostri, carora dorim sa le oferim variante adaptate nevoilor pe care le au si sa le usuram procesul de achizitie.”

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?