[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Guvernul vrea ca taxa de timbru si cea de pasaport sa fie platite online pana, cel mai tarziu, la finele lui 2018

20 iunie 2016

Guvernul a elaborat un proiect de OUG care prevede măsuri menite să ducă la debirocratizarea instituţiilor, printre care reducerea situaţiilor în care se cer copii legalizate după documente, obligaţia să se primească copii şi în format electronic, plata online a amenzilor şi taxelor de timbru.

Potrivit proiectului de ordonanţă de urgenţă elaborat ca urmare a propunerilor venite prin intermediul proiectului cunoscut sub denumirea de ”Comisia de tăiat hârtii”, care se află în faza de avizare şi consultare:

”Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice locale au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, amenzilor contravenţionale şi a taxelor şi impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic naţional de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018”.

Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale vor fi obligate, după intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să îşi furnizeze o adresă de poştă electronică. În acest sens, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale sunt obligate să îşi dezvolte capacitatea de furnizare a serviciilor publice electronice şi să îşi elaboreze un plan de dezvoltare al serviciilor electronice în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, precizându-se că orice serviciu public furnizat electronic trebuie adaptat nevoilor persoanelor cu dizabilităţi.

Mai mult, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.

Guvernul introduce facilităţi şi în privinţa taxelor extrajudiciare de timbru.

Potrivit proiectului, taxele extrajudiciare de timbru se vor plăti prin mijloace electronice, ordin de plată sau numerar, cu excepţia taxei pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza legii 18/1991, pentru taxele de până la 50.000 lei. Taxele extrajudiciare de timbru vor fi încasate în aceeaşi locaţie în care se încasează contravaloarea pentru serviciile supuse acestor taxe.

Amenzile care se cuvin bugetului de stat pot fi achitate prin intermediul instrumentelor de plată electronică în cadrul Ghişeului virtual de plăţi.

Un alt capitol avut în vedere de Guvern se referă la simplificarea obţinerii paşaportului, taxa specifică urmând a fi plătită şi online sau prin convenţii cu instituţii de credit.

Sursa: zf.ro.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?