[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Ce faci cand ai “prieteni” aproape 5% dintre utilizatorii de Facebook din Romania? Lansezi un serviciu de plati folosind platforma de socializare

18 noiembrie 2013

. Asteptarile sunt ca in maxim doi ani, 20% dintre cei care fac transferuri prin BT vor folosi Facebook payments. In plus, pana la finele anului viitor, banca apreciaza ca – in urma introducerii acestui serviciu – numarul celor care folosesc BT 24 Internet banking va creste la peste jumatate de milion, de la aproape 390.000 in prezent.

.Pe Facebook, 75,2% dintre cei 6,6 milioane de utilizatori din Romania au intre 18 si 44 de ani, acestia reprezentand de altfel si tinta companiei prin noul serviciu lansat.

. Banca Transilvania este prima banca din Romania care transforma Facebook-ul in Facebank, adaugand retelei de socializare o componenta financiara, pentru trimiterea si primirea de bani, instant, dupa confirmarea tranzactiei de catre beneficiar.

Banca Transilvania a lansat astazi Facebook Payments, serviciul prin intermediul caruia clientii care folosesc BT24 Internet Banking pot efectua transferuri de bani folosind reteaua de socializare Facebook. BT a lansat, cu aceasta ocazie, alte doua facilitati: transferurile de bani prin SMS si prin email. Serviciul deInternet Banking de la Banca Transilvania, BT24, include astfel trei noi optiuni.

Atat in cazul Facebook Payments, cat si al transferurilor de bani prin SMS sau email, beneficiarii pot fi inclusiv persoane care nu sunt clienti ai Bancii Transilvania. Mai mult decat atat, cel care trimite banii prin BT24 Internet Banking nu este necesar sa cunoasca detaliile contului bancar al destinatarului, acesta din urma fiind instiintat printr-un mesaj pe profilul sau de Facebook, respectiv prin intermediul unui mesaj pe telefon sau printr-un email cu privire la transfer.

Reprezentantii bancii considera ca tranzactiile au un grad de securizare de 100%, initierea lor presupunand confirmarea online, in cadrul BT24, de catre persoana care initiaza transferul.

Pentru realizarea tranzactiilor prin serviciul facebook Payments, este suficient ca initiatorul transferului si beneficiarul sa faca parte din acelasi grup de prieteni pe Facebook. Practic, persoana care trimite banii selecteaza in BT24 Internet Banking, ca beneficiar, o persoana din grupul sau de prieteni de pe Facebook, completeaza detaliile platii si timpul maxim pentru acceptarea trasferului. Beneficiarul primeste instant un mesaj prin intermediul profilului sau de Facebook, fiind necesar sa acceseze linkul continut de mesaj si sa completeze cateva date.

Timpul maxim pentru acceptarea trasferului este de 6, 12 sau 48 de ore. In cazul in care beneficiarul nu aproba transferul in timpul stabilit de platitor, banii revin in contul celui care i-a transferat.

Demo Facebook Payments:

Platile prin SMS si email ofera posibilitatea oricarei persoane sa trimita bani cunoscand doar numarul de telefon sau emailul beneficiarului. Practic, cel care trimite banii va completa detaliile platii, iar destinatarul va primi un SMS sau un email in care este indicata suma si numele expeditorului. Acceptarea sumei se realizeaza prin accesarea linkului continut de respectivul mesaj.

Demo email: http://www.bancatransilvania.ro/demo/plata_email/
Demo SMS: http://www.bancatransilvania.ro/demo/plata_sms/

Oficialii BT au confirmat ca din cei 6,6 milioane de utilizatori Facebook in Romania, aproape 280.000 sunt “prietenii” bancii. Dintre acestia, 41% au intre 18 si 24 ani, 29% au intre 25 si 34 ani, iar 15% intre 35 si 44 ani.

Decizia de a lansa acest serviciu de transfer bancar are la baza observatia conform careia profilul clientilor tineri ai bancii (25-34 de ani) corespunde cu profilul utilizatorilor tineri de Facebook, cel mai probabil cei care ar putea sa profite de acest serviciu. Astfel, 30,2% dintre utilizatorii de Facebook din Romania au intre 25 si 34 de ani, 29% dintre fanii Banca Transilvania pe Facebook se afla in acelasi interval de varsta, 30,63% dintre utilizatorii BT24 si 20% dintre clientii bancii, potrivit reprezentantilor companiei.

“Vrem ca intr-un an jumatate-doi, 20% dintre cei ce transfera bani prin BT sa o faca pe Facebook”, a declarat Gabriela Nistor, director general adjunct retail banking. Nistor a mai adaugat ca, in general, chiar daca nu exista o limita maxima de transfer, “vorbim de plati de valori mai mici, realizate in special de tineri adulti”. In privinta costurilor la transferul banilor, oficialul BT a precizat ca acestea “sunt aceleasi ca in cazul folosirii Internet Banking-ului insa mai mici decat la ghiseu”.

Clientii au nevoie, pe langa abonamentul gratuit de internet banking (prin care se pot face plati facturi si vizualizare cont), de plata unui cost lunar de 1 leu.

“Numarul utilizatorilor de Facebook in Romania a crescut cu 30% fata de finalul anului trecut. Aceeasi evolutie am inregistrat-o si noi. De aceea oferim acest mediu tranzactional in second-life-ul generatiei tinere. », a declarat Marius Flore, director canale electronice BT.

« Pentru ca utilizatorul de Facebook aloca foarte mult timp retelei de socializare, noi venim cu aceasta solutie care nu-l face sa o paraseasca pentru a veni la banca. Poate sa o foloseasca oricand si are nevoie doar sa fie prieten pe Facebook cu cel caruia doreste sa-i transfere bani”, a adaugat Flore.

Serviciul propriu de Internet Banking are in prezent aproximativ 390.000 de utilizatori (16% dintre clientii bancii), cota de piata depasind 10% pe acest segment, potrivit evaluarii BT. Fata de finalul anului trecut, banca a inregistrat urmatoarele cresteri: +23% utilizatori ai serviciului de Internet Banking, +35% tranzactii derulate prin Internet Banking si Mobile Banking si +30% valoarea tranzactiilor derulate prin BT24. Prin introducerea noilor facilitati, managementul BT se asteapta ca numarul de utilizatori ai serviciului BT 24 Internet banking sa depaseasca 500.000 in 2014.

Reteaua de socializare Facebook face parte din strategia de comunicare, PR si marketing a Bancii Transilvania. De managementul contului de Facebook al BT se ocupa echipa de PR si marketing a bancii, fiind un proiect in-house. Banca are profil pe Facebook din iunie 2009. Oficialii bancii au mai mentionat ca promovarea Facebank se va realiza in special prin reclame pe Facebook.

Pentru mai multe detalii descarca aici prezentarea BT – Facebook Payments (format ppt)

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?