Organizatia pentru Alimentatie si Agricultura (FAO) din cadrul Natiunilor Unite a semnat un acord de parteneriat cu MasterCard in vederea dezvoltarii unor sisteme de plata care sa sprijine micii fermieri si familiile sarace, misiunea fiind de a combate foametea.
Primul efort comun al partenerilor va avea loc in tabara de refugiati din Kakuma, in districtul Turkana din Kenya, unde sunt gazduiti, momentan, 170.000 refugiati care si-au abandonat domiciliile din tarile invecinate, ca urmare a razboaielor si actelor de violenta. Rezidentii taberei vor primi carduri preplatite prin care vor putea sa cumpere mangal, produs de comunitatea gazda si certificat ca fiind produs in conditii ecologice si de sustenabilitate.
„Planul este menit sa majoreze veniturile rezidentilor din regiunea Turkana, sa reduca tensiunile sociale dintre rezidenti si refugiati, precum si sa reduca impactul asupra mediului.”, potrivit comunicatului de presa.
MasterCard va furniza expertiza tehnologica, precum si o contributie financiara semnificativa, pentru a initia ciclul de afaceri prin dotarea a 1.240 de gospodarii ale comunitatii gazda cu cuptoare de facut mangal, cât si 7.000 de gospodarii pentru refugiati cu cuptoare eficiente energetic si credite pentru a achizitiona un sfert din necesarul anual de mangal.
Proiectul Kakuma va utiliza infrastructura programului de carduri Huduma, lansat recent de MasterCard, sponsorizat de guvernul Kenyan si derulat in colaborare cu bancile locale, pentru facilitarea accesului beneficiarilor la fondurile lor, pe intreg teritoriul tarii.
In proiect este implicat si ECHO, departamentul Comisiei Europene pentru Ajutor Umanitar si Protectie Civila, care va instrui membrii celor 8.000 gospodarii in utilizarea cuptoarelor imbunatatite in termeni de eficienta energetica si cuptoare pentru 20 de grupuri, pentru a produce mangal din surse sustenabile.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: