Catalin Cretu, Visa: „in mediul online se cumpara bunuri de valori semnificativ mai mari decat in off-line”

21 decembrie 2015

Desi se comenteaza despre neincrederea romanilor in a cumpara de pe internet, datele arata contrariul: achizitiile din mediul online sunt de doua ori mai mari, ca valoare, decat cele din lumea reala. Cel putin asa au stat lucrurile de Black Friday.

„O valoare medie a tranzactiei este in jur de 350 lei online si de 150 de lei in mediul fizic. In mediul online s-au cumparat bunuri de valori semnificativ mai mari.”, a declarat Catalin Cretu (foto), director regional Visa Europe pentru Romania, Croatia si Slovenia, invitat la ZF Live.

De asemenea, fata de media zilelor anterioare, volumele cheltuite de Black Friday au fost mult mai mari in mediul online decat in off-line.
„Cresterile au fost foarte mari, cum ne-am obisnuit de altfel. In mediul online, valoarea platilor cu cardul a crescut cu 124% fata de media zilelor anterioare, in ziua de Black Friday, iar in mediul fizic cu 80%.”, a mai precizat Cretu.

Oficialul Visa se asteapta in 2016 la o crestere in jur de 20% a volumelor cheltuite pe card la comercianti iar comertul electronic va avea o contributie semnificativa, mai ales in conditiile in care romanii isi vor folosi tot mai multe terminalele mobile prntru cumparaturi.

De altfel, intrebat despre cum vom face plati in viitor, Cretu a raspuns:

„Vom plati cu telefonul foarte usor, fie in aplicatia comerciantului, fie prin acea tehnologie NFC, contactless – apropii telefonul si platesti la terminalul respectiv. Evident si online poti face toate platile acestea din telefon. Dupa cum vedeti, marii giganti ai tehnologiei intra pe zona aceasta: Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay. Toata lumea se aliniaza si intra pe aceasta piata.”

Cretu recunoaste ca acest lucru va insemna, in mod evident, ca gigantii tehnologiei vor „manca” din piata bancilor insa aceasta nu reprezinta neaparat ceva ingrijorator ci mai degraba o provocare care ar putea conduce la cresterea calitatii produselor, oferite independent sau in colaborare cu acestia.

„Cred ca este un lucru bun pentru ca atata timp cat nu esti provocat, nu iti exersezi muschiul. Cei care sunt astazi in aceasta industrie vor trebui sa faca fata acestor provocari fie ca vor scoate produse mai bune mai competitive, fie ca se vor ralia si vor colabora cu acesti giganti pentru a oferi servicii si produse mai bune.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?