[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Catalin Cretu: pe cardurile Visa, in Romania, „9 din 10 tranzactii „face to face” sunt contactless”. „Ne dorim sa introducem plata prin QR code in 2020.”

Premium
28 noiembrie 2019

In materie de carduri, povestea de succes a anului 2019 este gradul de adoptie al platilor contactless de catre romani. „Cresterea pe tranzactiile contactless a intrecut orice asteptari”. In perioada septembrie 2018 – septembrie 2019, pe portofoliul de carduri Visa, „9 din 10 tranzactii, face to face, au fost facute contactless, ceea ce mentine Romania in top 10 la nivel global.”, a declarat Catalin Cretu, General manager Visa pentru Romania, Croatia, Malta si Slovenia, intr-un interviu acordat NOCASH in cadrul conferintei internationale Banking 4.0.

In acest ritm, anul viitor adoptia platilor contactless va fi de 100% in randul posesorilor de carduri Visa, crede Catalin Cretu.


Si platile cu portofelele mobile au inceput sa prinda viteza. „Avem deja 1 mil. de carduri inregistrate in aceste mobile wallets ale bancilor sau Apple Pay, FitbitPay si GarminPay. Una din 10 tranzactii la POS este facuta cu cardul din aceste portofele mobile.”

Reprezentantul Visa spune ca adoptia este foarte buna avand in vedere timpul relativ scurt de la introducere, mai putin de un an. „A contat foarte mult sosirea Apple Pay in Romania.”, recunoaste Catalin Cretu.

Ce ne rezerva 2020?

VISA va continua sa integreze aceste solutii care aduc platile instant sau care muta banii instant. „Fie ca vorbim de P2P, de acordarea de credite sau instant refunds, avem aceste solutii noi implementate care cred ca vor prinde in piata si vor incepe sa aiba o performanta notabila.”

„Abia au fost lansate in acest an si stim ca din punct de vedere al posibilitatii de a obtine rapid fondurile, fie ca sunt banii lor (n.r. instant refunds) fie ca este un credit, va exista o foarte mare apreciere atat din partea comerciantilor cat si din partea clientilor acestora.”

Serviciul de instant refunds, mai ales pe zona de fashion, unde se inregistreaza o rata mai mare a retururilor, iar clientii trebuie sa-si primeasca rapid banii inapoi, „clar va ajuta comertul electronic”, crede Cretu.

De asemenea, va ajuta si serviciul de transfer de bani intre indivizi dar si introducerea posibilitatii de finantare a cumparaturilor, prin optiunea de plati in rate, direct in platformele retailerilor online.

In ceea ce priveste optimizarea costurilor de acceptare la comercianti, sunt in diverse faze de testare solutii variate, de la SoftPOS, QR code si pana la „PIN on glass”. L-am intrebat pe Catalin Cretu, care dintre ele va fi implementata in curand si in Romania.

„SoftPOS este in pilot. Testam folosirea smartphone-ului pe post de dispozitiv de acceptare a platii cu cardul. In momentul de fata este testat la valori mici. In functie de rezultate, vom testa si pe valori mai mari, si apoi vom vedea cand putem sa lansam. In ceea ce priveste QR code, de asemenea suntem in discutii avansate pentru ca sunt solutii care reduc atat costurile cat si frictiunea.”

Daca vorbim de comertul online, stim deja ca sunt foarte multi care vor sa plateasca la livrare insa Catalin Cretu este convins ca introducerea QR code ca metoda de plata va reduce semnificativ ponderea „cash on delivery”.

„Ne dorim ca aceasta noua metoda de plata, prin QR code, sa fie implementata anul viitor”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?