Românii au lăsat 4,9 mld. lei în magazinele online din România, din care un sfert doar în noiembrie şi decembrie, potrivit calculelor ZF, pe baza datelor INS.
Sumele cheltuite au crescut cu 27% faţă de anul anterior şi cu aproape 70% comparativ cu 2015, semn că apetitul pentru cumpărături pe internet este în continuare crescut. De altfel, ponderea online-ului în total vânzări de bunuri alimentare, nealimentare şi carburanţi este de 2,6%, semn că loc de dezvoltare mai există.
Acest domeniu – comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet – se dezvoltă an de an în contextul în care tot mai mulţi retaileri se orientează şi îşi deschid magazine online. Sunt luate în calcul doar rezultatele companiilor din România, nu şi achiziţiile de peste graniţă ale consumatorilor.
Datele ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online) releva faptul ca in 2017, romanii au cheltuit online 2,7 mld. euro. Daca ZF a calculat corect, aceasta inseamna ca din 100 de euro cheltuiti de romani pe internet, peste 60% se duce pe comenzile efectuate din magazinele online externe.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: