[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Cardurile mai multor banci nu au putut fi utilizate sambata

11 iulie 2022

Datele publice de pe retelele de socializare consemneaza faptul ca pe durata zilei de sambata, clientii mai multor banci au fost in imposibilitatea de a-si utiliza cardurile din cauza unor probleme care au aparut la partenerul extern, ce se ocupa cu autorizarea si procesarea tranzactiilor.

Iata reactia Libra Internet Bank pe pagina sa de facebook, in 9 iulie la 14.08: „Vă asigurăm că procesatorul de carduri lucrează cu prioritate și intens pentru rezolvarea problemelor și că noi vom reveni imediat ce aceștia ne anunță că s-a remediat. Ne pare rău pentru neplăceri!” 50 de minute mai tarziu Libra revenea cu mesajul pentru a preciza ca procesatorul de carduri este un „partener extern”.


Din păcate, problema încă persistă. Aceasta este una care afectează mai multe bănci.” – preciza Libra Internet Bank la 17.05.

La intrebarea ce banci sunt afectate, posesorii de carduri au venit si cu raspunsuri, nu numai cu intrebari. Iata ce a scris Sorin Ionascu, unul dintre clientii vaduviti de indisponibilitatea serviciului de carduri:

OTP, CEC, Alpha. Numitorul comun este procesatorul de carduri. Toate bancile care lucreaza cu acest furnizor sunt afectate, iar incidentul tehnic este in afara controlului lor, in ciuda frustrarii pe care o simt clientii detinatori de carduri (myself included).”

La o simpla cautare pe linkedin, s-a dovedit ca Sorin Ionascu este Product & Project Management Director Product & Project Management Director la Banca Română de Credite și Investiții – asadar un om avizat, din sistem.

Intr-adevar, problemele intampinate si de clientii CEC Bank se confirma, tot pe pagina de facebook a institutiei.

La fel si in cazul OTP Bank, care intr-un mesaj publicat pe facebook duminica (10 iulie) vorbeste despre probleme „generale”, de care au fost afectate „mai multe banci simultan”.

Problema a persistat pe toata durata zilei de sambata.

Ioana Cornescu: „Este ora 20.00, au trecut 13 ore de cand eu cel putin am fost informata ca nu functioneaza cardurile.”

Mesajul de rezolvarea situatiei a venit abia la finalul zilei, mai exact la 23.30: „Problemele cu utilizarea cardurilor și POS-urilor au fost rezolvate. Acestea pot fi utilizate în condiții normale. Vă mulțumim pentru înțelegere și încă o dată ne cerem scuze pentru disconfortul creat!

Cu toate acestea, astazi (11 iulie), OTP revenea cu un mesaj in care desi reitera ideea ca sistemele au fost restabilite, nu excludea posibilitatea sa apara in continuare disfunctionalitati.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?