[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Caravanele CSALB in tara au marit numarul noi de dosare: 279 in prima jumatate a anului

17 iulie 2018

În primele șase luni ale anului, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult față de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite în dosare, de 7 ori mai mult față de 2017.

De asemenea, in aceeasi perioada, a crescut de peste 12 ori, numărul românilor (188) care și-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu instituțiile financiar-bancare prin intermediul CSALB.

„Nivelul de conștientizare a serviciilor CSALB, mai ales în rândul consumatorilor din țară, a înregistrat o creștere constantă în ultimele luni, susținut și de Caravanele CSALB – organizate în principalele orașe din țară. Astfel, dacă anul trecut ponderea cererilor venite din București-Ilfov depășea 52 de procente, anul acesta a scăzut la 34%, ca urmare a creșterilor înregistrate în celelalte județe, ȋn special în județe precum Prahova, Iași, Brașov și Constanța.”, potrivit comunicatului de presa.

„Încă de la finele anului trecut am văzut un interes tot mai mare al românilor de a-și rezolva litigiile pe care le au cu băncile și IFN-urile pe cale amiabilă, prin intermediul CSALB. Tendința de creștere s-a menținut și anul acesta, situație care ne așteptăm să continue și în a doua parte a anului, atât în București, cât și în țară. Cred că CSALB are un rol important în detensionarea relațiilor dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evoluția numărului de dosare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Modalitatea preferată de transmitere a cererilor conforme a fost, în primele șase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin poșta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).
Județele cu cele mai multe cereri:
. București-Ilfov: 160 – 30 cereri
. Prahova: 27 cereri
. Iași 23 cereri
. Brașov 17 cereri
. Constanța 17 cereri
. Bacău 16 cereri

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?