[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Campanie fara precedent in Marea Britanie pentru a preveni frauda financiara

22 septembrie 2016

Sistemele de monitorizare a fraudei ale bancilor si altor furnizori de servicii financiare din Marea Britanie au stopat 70% dintre tentativele de frauda in 2015. Restul de 30% a insemnat o frauda de 755 mil. de lire sterline, potrivit Financial Fraud Action UK (FFA UK).

Mai mult, FFA UK a mai precizat ca peste 1 milion de incidente de frauda financiara s-au intamplat in primele 6 luni din acest an, in crestere cu 53% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce inseamna ca la fiecare 15 secunde a aparut un incident.

Urmare a acestei cresteri fara precedent, bancile impreuna cu furnizorii de servicii financiare si autoritatile guvernamentale, au organizat pentru prima oara o campanie nationala pentru a combate frauda financiara.

Prin campania „Take five to stop fraud”, bancile isi invita clientii sa (se) gandeasca putin inainte de a raspunde oricarei cereri de dezvalutire a unor detalii financiare personale. Consumatorii de servicii financiare din UK sunt rugati sa ajute la combaterea fraudei prin retinereaa cinci sfaturi simple:

1. Nu dezvalui niciodata detalii de securitate precum codul PIN sau parola intreaga;

2. Nu presupune ca un email sau un apel este original – oamenii nu sunt intotdeauna cine pretind a fi;

3. Nu te grabi – o banca nu este deranjata sa astepte pentru a-ti da timp sa gandesti;

4. Asculta-ti instinctele – daca ceva nu pare in regula atunci este momentul sa iei o pauza si sa pui intrebari;

5. Ramai in control – ai incredere sa refuzi cereri neobisnuite pentru informatii.

Pentru a marca aceasta campanie, in perioada 11-18 august 2016, a fost realizata o cercetare de piata la care au participat 3.155 de persoane cu varsta de minim 18 ani. Iata principalele concluzii ale studiului:

73% dintre oamenii intervievati pretind ca sunt constienti de metodele folosite de cei care fraudeaza. Cu toate acestea, 26% dintre respondenti admit ca ofera detalii personale celor care pretind ca sunt din partea bancii chiar daca ei nu cred ca ar trebui sa faca acest lucru.

Cel mai intalnit motiv pentru care respondentii au oferit detaliile l-a reprezentat faptul ca persoana a fost convingatoare si a parut ca suna din partea bancii (43%). Aproape 4 din 10 (39%) au spus ca au facut acest lucru pentru ca au simtit presiune sau pentru ca erau in mijlocul a ceva si vroiau sa incheie mai repede conversatia (38%).

Dintre cei care au fost victima unei fraude financiare (1525 dintre cei intervievati) aproape o patrime (24%) a admis ca aceasta s-a intamplat pentru ca persoana a fost extrem de convingatoare. Foarte interesant este si faptul ca o treime dintre persoanele chestionate a declarat ca au crezut ca sunt victima unei tentative de scamming in timpul conversatiei dar cu toate acestea au continuat discutia telefonica. Aproape o patrime (23%) a realizat ca au fost victima unui atac de frauda financiara dupa ce conversatia a avut loc.

Sursa: FFA UK

 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?