[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Bucurestiul este orasul cu cel mai mare numar de utilizatori Revolut, dupa Londra

29 noiembrie 2021

Bucureștiul este pe locul II în TOP 10 orașe cu cel mai mare număr de utilizatori Revolut, la nivel global. Clasamentul este condus de Londra, iar București este urmat de Dublin, Paris, Varșovia, Budapesta, Madrid, Vilnius, Sofia, Lisabona. Cu o rată de adopție a aplicației de 21% în rândul cetățenilor Bucureștiului, capitala devansează și la acest capitol celelalte orașe din România, dar și alte capitale europene.

Capitala României, cu peste 390.000 de utilizatori Revolut, reprezentând 26% din baza totală de clienți activi înregistrați în țară, se află pe locul al doilea în top 10 orașe cu cei mai mulți clienți Revolut, potrivit datelor disponibile în aplicație la nivelul lunii noiembrie 2021.


Bucureștiul are un scor bun și în privința ratei de adopție, la nivelul întregii populații, astfel că unul din cinci bucureșteni este deținătorul unui cont Revolut. Cele mai ridicate rate de adopție printre locuitorii orașelor din top 10 se înregistrează în Dublin și Vilnius, cu aproape 30%, urmate de București cu 21% rată de adopție, Varșovia și Budapesta, cu peste 11%, Londra cu 10%, Sofia (9%) și Madrid, cu 4,7% rată de adopție. Pe locurile 9 și 10 după rata de adopție se află Paris (2%) și Lisabona (3,2%).

Pe teritoriul României, București este, de asemenea, lider și ca număr de conturi și ca rată de adopție. Pe poziția a doua, în topul național, se află Cluj-Napoca, cu o rată de adopție de 20,3%, Iași (16,5%), Timișoara (15,4%), Brașov (15%) și Constanța (12%).

Bucureștenii din generația Milenialilor au călătorit mai mult anul acesta 

Dacă ne uităm la comportamentul consumatorilor localizați în București și la modul în care folosesc aplicația Revolut pentru a-și gestiona resursele financiare, vom vedea că Milenialii domină statisticile în privința ponderii conturilor deținute și a tranzacțiilor realizate: clienții cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani reprezintă 59,3% din total, urmați de categoria de vârstă 18 – 24 de ani (16,3%) și de categoria + 45 ani (20,8%)

Pe parcursul anului 2021 (1 ianuarie – 15 noiembrie 2021), locuitorii Bucureștiului care folosesc super-aplicația Revolut au realizat mai multe tranzacții decât în perioada similară a anului trecut , în creștere cu 52,6%, și s-au dovedit a fi fani ai diferitelor tipuri de carduri și planuri financiare propuse de Revolut.

Comparativ cu perioada 1 ianuarie – 15 noiembrie 2020, în 2021, bucureștenii au comandat aproape de două ori mai multe carduri Revolut (+170%). De asemenea, numărul tranzacțiilor personale (peer-to-peer) a crescut cu 47%, iar valoarea totală a tranzacțiilor a progresat cu 57%, în aceeași perioadă.

Ca o urmare a relaxării măsurilor privind mobilitatea internațională și pe fondul redeschiderii turismului în anumite țări preferate de bucureșteni, tranzacțiile transfrontaliere au avut o dinamică remarcabilă, crescând de 4 ori (+388% tranzacții realizate), din ianuarie până în noiembrie 2021, comparativ cu același interval din 2020.

Distribuția clienților în marile orașe din România

La nivel național, Bucureștiul deține poziția de lider cu peste 390.000 de clienți Revolut. Pe locul al doilea se află Cluj-Napoca, având aproximativ 62.700 clienți, Iași, cu circa 52.600 utilizatori, Timișoara (47.300 clienți), Brașov (41.300 clienți) și Constanța (36.600 clienți).


[1] Conform cifrelor raportate de https://worldpopulationreview.com/

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?