Bucurestenii vor putea plati cu orice card bancar, telefon, ceas inteligent sau alt dispozitiv cu facilitate de plata contactless, direct in mijloacele de transport public

27 mai 2020

Aceasta este „prima soluție din România care folosește validatoare contactless de ultimă generație instalate pe vehicule” și care permite utilizarea atât a cardurilor contactless de transport tip Mifare, cât și a cardurilor bancare MasterCard și Visa, potrivit BCR.

Soluția de plată contactless cu orice card bancar, oferita de BCR, a fost deja implementată  pe liniile Expres 780, 783 și 784, în cel mult o lună aceasta urmând să fie extinsă și pe alte linii ale Societății de Transport București. BCR a contribuit la digitalizarea soluțiilor de plată în transportul public din alte 13 orașe din țară.

„Soluția de plată contactless a călătoriilor, direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de Banca Comercială Română, împreună cu partenerul său S&T, a început să fie implementată și în mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport București (STB) S.A. din Capitală.”, potrivit unui comunicat de presa.

„Bucureștenii beneficiază de acum de cea mai nouă tehnologie de plată, direct în mijloacele de transport în comun cu care circulă! Pentru prima dată în România se utilizează validatoare contactless de ultimă generație, care au fost deja instalate pe autovehicule care aparțin STB. Proiectul este funcțional pe liniile Expres 780, 783 și 784, urmând ca, în cel mult o lună, să fie extins pe toate celelalte linii deservite de noile vehicule. Acesta face parte dintr-un pachet de măsuri mai amplu, de modernizare a transportului în comun din București”, a declarat Primarul General, Gabriela Firea.

Plata contactless a devenit din ce în ce mai mult o necesitate, iar într-o astfel de perioadă, avem nevoie de tehnologii inovatoare pentru a rămâne în siguranță și a ne proteja sănătatea. Am convingerea că implementarea acestui sistem unic de plată în București va fi adoptat de un număr mare de utilizatori de carduri și dispozitive contactless. Digitalizarea societății este unul dintre proiectele strategice ale BCR și vom continua să investim în programul integrat BCR Smart City”, a declarat Dana Demetrian, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

Prin introducerea acestei solutii de plata, Bucureștiul intra pe lista scurtă a orașelor europene ale căror sisteme de transport acceptă în integralitate plata cu orice card Visa contactless, si nu numai.

Soluția dezvoltată de BCR permite ca, la același validator, să poată fi efectuate plăți atât cu cardul de transport cât și cu cel bancar, precum și cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar.

Pentru identificare, validatoarele au afișate în partea de jos a ecranului siglele Mastercard și Visa. După efectuarea plății, validatorul va emite un mesaj vizual și acustic prin care este confirmată plata călătoriei.

Tariful călătoriei perceput de STB este același, indiferent ce cu ce tip de card alege călătorul să plătească: 1,3 lei – pe liniile urbane; 1,5 lei – pe liniile regionale si 3,5 lei – pe liniile expres.

Pentru implementarea acestui proiect, STB SA a semnat la finalul anului 2019 un contract cu Banca Comercială Română, în urma unei licitații, prin care BCR și S&T România asigură implementarea soluției tehnice, utilizând validatoarele de nouă generație instalate pe noile vehiculele din parcul STB SA (Otokar si Mercedes Hybrid).  Extinderea soluției pe tot parcul de vehicule al STB SA se va realiza odată cu înlocuirea vechilor validatoare. 

„Aceasta este prima soluție din România care folosește validatoare contactless de ultimă generație instalate pe vehicule și care permite utilizarea atât a cardurilor contactless de transport tip Mifare, cât și a cardurilor bancare MasterCard și Visa.”, se mai arata in comunicat.

Sistemul propus de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.

BCR a mai introdus acest sistem modern de plată, unic în România din punctul de vedere al funcționalităților și al integrării financiar-bancare, și în orașele Sibiu, Oradea, Cluj, Iași, Buzău, Timișoara, Reșița, Ploiești, Pitești, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighișoara, București (metrou), iar, din luna iulie,  plata contactless va fi disponibilă și la Craiova.

În martie 2020, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București, care permite permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?