BT Pay avea 300.000 de utilizatori, la finele primului semestru. Platforma NEO va fi lansata in perioada imediat urmatoare pentru o parte dintre clienti, in versiune private beta.

14 august 2019

Banca Transilvania a ajuns la un portofoliu de 3,9 milioane de carduri şi o cota de piață de 22%. Mai mult, in primul semestru din acest an, gradul de utilizare al cardurilor proprii a insemnat 130 mil. de tranzactii, ceea ce inseamna o medie de aproape 6 tranzactii per card/luna.

BT raporteaza o crestere cu 46% a numărului de tranzacții efectuate cu cardurile și cu accesoriile de plată (walletul BT Pay,  ceas, brățara și sticker contactless), față de aceeași perioadă a anului trecut.


De asemenea, peste 1,2 milioane de persoane folosesc BT24 Internet Banking, respectiv 750.000, BT24 Mobile Banking. Banca anunta ca NEO, noua platformă de Internet Banking şi Mobile Banking, este în etapa de testare finală cu utilizatori reali, iar în perioada imediat următoare va fi lansată o versiune private beta pentru o parte dintre clienți.

„Ca utilizare, va fi comparabilă cu aplicațiile FinTech, iar din punctul de vedere al funcționalităților, va aduce o experiență unică în România în ceea ce priveşte serviciile bancare.”, precizeaza BT.

Aplicaţia BT Pay are peste 300.000 de utilizatori care au generat o crestere cu 170% a numărului de transferuri din BT Pay către utilizatorii aplicației pe baza numărului de telefon din lista de contacte, respectiv prin IBAN către clienții altor bănci  (iunie a.c. vs decembrie 2018). Numărul plăților cu BT Pay s-a dublat în prima jumătate a anului.

Se pare ca introducerea Apple Pay, serviciu de plati despre care BT spune ca „beneficiaza de o adoptie foarte buna”, a avut ca efect si cresterea gradului de adoptie a propriei solutii de plati cu mobilul, BT Pay.

In primul semestru din 2019, BT a lansat o serie de servicii în zona digitală. Astfel, împreună cu un FinTech intenațional, a fost lansata aplicația BT Visual Help, prin care clienții îşi pot gestiona facil, non-stop şi gratuit, prin telefon, cardurile.

Banca a mai lansat BT Open Banking (BT Api Store),care permite FinTech-urilor şi altor companii de tehnologie să testeze integrarea cu BT dar si serviciul de Plăți Instant prin aderarea la serviciul cu acelaşi nume, care asigură non-stop transferul banilor (lei) în mai puțin de 10 secunde între băncile care fac parte din proiect.

BT a mai raportat aproape 3 milioane de depuneri de numerar la bancomatele multifuncționale în prima jumătate a anului, ceea ce înseamnă ≈500.000/lună.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?