[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BT Pay a ajuns la 220.000 de utilizatori

25 aprilie 2019

După finalizarea cu succes a integrării Bancpost acum aproape patru luni, la finalul lui 2018, Banca Transilvania a început acest an cu rezultate financiare pozitive,institutia raportand un profitul net de 436,07 milioane lei, la 31 martie.

„Ne-am concentrat pe finalizarea cât mai rapidă şi eficientă a integrării Bancpost în Banca Transilvania tocmai pentru a ne focusa pe business şi pe susținerea economiei şi a antreprenorilor români. Planul nostru a funcționat foarte bine şi am avut un prim trimestru de creştere solidă a creditării şi a numărului de tranzacții pe care le-am efectuat pentru clienții noștri. 42.000 de împrumuturi pentru companii şi persoane fizice au fost acordate de BT în primul trimestru al acestui an. În ceea ce priveşte tranzacțiile, în februarie am atins un maxim istoric de peste 3 milioane/zi”. – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

Carduri
La 31 martie, banca avea un portofoliu de 3,8 milioane de carduri, ceea ce înseamnă 21% cota de piață în ceea ce priveşte cardurile emise în România. Un numar de 490.000 de unitati sunt carduri de credit.

În fiecare secundă au loc 8 tranzacții cu cardurile Băncii Transilvania. Aproape 61 de milioane de tranzacții au fost efectuate în primul trimestru al anului 2019 cu cardurile BT.

Canale digitale
Aplicaţia BT Pay are peste 220.000 de utilizatori. „Se remarcă o continuă creştere la nivel tranzacţional: numărul de plăţi cu telefonul şi de transferuri de bani între utilizatorii aplicaţiei este de +32% în primul trimestru al acestui an, faţă de ultimul trimestru al anului 2018.”, potrivit comunicatului de presa.

De asemenea, numărul de utilizatori BT24 Internet Banking a depăşit 1,18 milioane, +20% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar cel de Mobile Banking este de 634.000, +55%. In ceea ce priveste volumul tranzacțiilor acesta a inregistrat o crestere cu 25% prin Internet Banking si de 101% prin Mobile Banking, față de aceeaşi perioadă a anului trecut;

ATM-uri
Din cele aproape 1.600 de ATM-uri BT, aproape 370 sunt bancomate multifuncționale BT Express Plus, care permit operațuni self-banking, precum depuneri de numerar sau schimb valutar non-stop. În primele trei luni ale acestui an, numărul depunerilor de numerar prin BT Express Plus a depăşit 1.300.000, ceea ce înseamnă aproape 450.000 depuneri de numerar/lună;

Banca Transilvania spune ca „este tot mai pregătită pentru colaborarea cu fintech-urile”. Institutia a lansat, în martie a.c., platforma BT Open Banking (BT Api Store), care permite fintech-urilor şi altor companii de tehnologie să testeze integrarea cu BT, pentru a prezenta servicii ale băncii, precum: afişarea soldurilor online, istoricul tranzacțiilor şi inițierea tranzacțiilor prin platforme externe către Banca Transilvania.

Banca Transilvania va fi partenerul principal al competitiei fintech din cadrul Galei NOCASH, ce se va desfasura in data de 9 mai la Teatrul National din Bucuresti. Rezerva-ti un loc aici!

Cel mai recent pas în direcția „going digital” a fost în aprilie a.c., când BT a devenit unul dintre pionierii Plăților Instant în România. Serviciul asigură non-stop transferul intrebancar al banilor (lei) în mai puțin de 10 secunde între băncile care aderă la acest sistem. In acest moment sunt posibile doar tranzactiile, de pana in 50.000 lei, efectuate intre clientii care detin conturi la Banca Transilvania si CEC Bank.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?