[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BT a ajuns la 3,3 mil. de clienti activi. 550.000 dintre ei, adica aproape doi din 10, folosesc deja BT Pay.

27 februarie 2020

Numărul clienţilor activi ai Bancii Transilvania a crescut cu 15% in 2019, ajungând la aproximativ 3,3 milioane, iar numărul celor care primesc veniturile la BT a crescut cu 64%, la 1,8 milioane, inclusiv datorită fuziunii băncii cu Bancpost, potrivit comunicatului.

Activitatea de carduri – 10 tranzactii in fiecare secunda


Banca Transilvania raporteaza ca aproximativ 278 de milioane de tranzacții au fost efectuate anul trecut cu cardurile proprii. Dintre acestea, peste 22 mil. (8%) au fost efectuate pe cardurile de credit, banca avand in portofoliu 500.000 de astfel de produse.

„În fiecare secundă au loc în medie 10 tranzacții cu carduri BT, în momentele de vârf ajungând la aproximativ 100.”, potrivit comunicatului.

Pentru clienții persoane fizice, banca a emis peste 100.000 de carduri in 2019.

In ceea ce priveste infrastructura de acceptare, 59.600 de POS-uri sunt gestionate de Banca Transilvania, ceea ce reprezintă 26% din terminalele instalate în România. La finalul anului, BT avea aproape 500 de bancomate multifuncționale BT Express Plus, care permit operațiuni self-banking şi peste 1.200 de ATM-uri pentru retrageri de numerar, distribuite naţional.

Efectele investiţiilor în digitalizare

. Pentru 20% din creditele acordate anul trecut, clienţii persoane fizice au aplicat online;

. Peste 2,5 milioane de operațiuni au avut loc, în medie, zilnic prin BT anul trecut – ceea ce inseamna un volum anual de peste 900 mil. de operatiuni.

. Aproape 40 de milioane de operaţiuni (sub 5% din total operatiuni!?) au fost realizate prin BT24 Internet Banking şi Mobile Banking, +32% în 2019 faţă de 2018. Principalele operaţiuni au fost: plăți în lei, transferul de bani între conturile proprii şi plata facturilor.

. 10 soluţii de self-banking au la dispoziţie clienţii BT prin aplicații, internet banking, mobile banking, chatboți şi bancomate multifuncționale. Clienții preferă telefonul pentru self-banking. 35% dintre solicitările clienților BT prin Contact Center & Consumer Care au fost soluționate prin self-banking în 2019;

Numărul de clienţi care folosesc BT Pay a ajuns la aproape 550.000, însemnând o creştere de 3,6 ori în 2019 față de 2018.

Rezultate financiare

Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la finalul anului trecut la 91,7 miliarde lei, iar creditele au crescut până la 40,35 miliarde lei. Depozitele clienţilor au ajuns la 77,04 miliarde lei, din care 51,67 miliarde lei sunt depozite ale clienţilor persoane fizice, iar 25,37 miliarde lei, depozitele persoanelor juridice.

Profitul net consolidat al Grupului Financiar BT este de 1,85 miliarde lei, din care cel al băncii, de 1,62 miliarde lei. Profitul operațional al Băncii Transilvania a crescut la 2,13 miliarde lei.

Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 4,36% la 31 decembrie 2019 in vreme ce solvabilitatea băncii, fără profitul anului 2019, este de 17,83%. Cu profit inclus, aceasta este de 21,28%.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?