BRD si-a luat responsabil cu transformarea digitala de la Raiffeisen Bank, unde ocupa aceeasi pozitie

21 septembrie 2018

Din aceasta luna, Florin Boldescu (foto) este noul Chief Digital Officer BRD – Groupe Societe Generale. Anterior, Florin a detinut pozitie de Chief Digital Transformation in cadrul Raiffeisen Bank Romania.

In cei peste 20 de ani de experienta profesionala a activat in doua sectoare, telecom si banking, pentru doua companii. Astfel, intre mai 1998 si mai 2008, a fost angajatul Orange Romania unde a detinut pe rand functiile de „Complaint Handling Executive”, „Complaint Handling Team Leader” si „Problem Solving Manager”.


In perioada februarie 2017 si august 2018, Florin a activat in cadrul Raiffeisen Bank Romania unde a inceput de pe pozitia de „Client and Network Support Department Manager” dupa care a continuat ca „Business Analysis Manager”, „Transactional Products Department Manager”, „Home Banking Clients Manager – Customer Value Proposition area”, „Digital Banking Manager”, si a terminat ca „Chief Digital Transformation Officer”.

Iata care este perceptia lui Florin legata de procesul de transformare digitala, exprimata printr-o declaratie facuta in cadrul evenimentului NOCASH pe tema noii directive a serviciilor de plata (PSD2):

”In primul rand nu este vorba despre tehnologie. Tehnologia este raspunsul. Dar care este întrebarea? Oamenii de business trebuie sa-si puna întrebarea corecta la care tehnologia va da intotdeauna raspunsul pe care trebuie sa-l dea. Modul in care utilizezi tehnologia, in care iti imaginezi clientul intr-un context de viata, sau de utilizare, nu are nicio legatura cu tehnologia ci cu modul in care tu, om de business, intelegi piata si clientul, in acel moment. De aceea sfatul meu este: iesiti din laboratoare, iesiti din PowerPoint-uri, iesiti din statistica, mergeti cu tramvaiul!”

”Al doilea lucru, intr-adevar, silozurile (existenta unor departamente/directii care functioneaza total independent unele de altele, la nivel decizional n.r.) sunt o problema, in orice organizatie, si sunt greu de doborat. De aceea, ce vad eu bun la PSD2 este platformificarea pentru ca pune bancile in situatia sa lucreze impreuna. Nu poti sa construiesti un astfel de sistem interactiv, un ecosistem cu clientii tai daca nu inveti tu, partenerii care construiesc acest ecosistem, sa lucrezi impreuna. Este vital. Lucrând impreuna in exterior, vom lucra mai bine in interior. Ca om de transformare digitala intr-o banca sunt multumit ca organizatia mea este intr-un context de platformificare. Pe mine ma ajuta sa duc acest lucru in interiorul organizatiei si sa fim mai buni, mai eficienti.”

”Al treilea lucru pe care l-am invatat este viteza. Trecem de la organizatii pentru care era importanta eficienta, la organizatii pentru care este importanta viteza. Si eficienta are foarte mult legatura cu fluxul de productie. De aceea oamenii din organizatiile noastre sunt foarte mult orientati catre interiorul organizatiei, adica in producerea bunului care se vinde la cel mai mic cost de productie. Si reiei acest proces astfel incat sa fii competitiv in pret pentru a putea vinde acel produs intr-o piata.

In momentul in care importanta este viteza, totul se transforma. Pentru ca trebuie sa duci produsul acela, uneori imperfect, in piata, sa-ti asume greseli, de exemplu. Sau sa nu ai controlul, sa fii cumva impredictibil si sa spui: nu stiu daca acest produs va avea succes. Acest lucru este foarte greu de comunicat in board, care este obisnuit sa vada succesul, este obisnuit sa vada bugete, un business case, o linie pozitiva. Este foarte greu sa-i spui nu stiu daca va avea succes dar iti promit ca voi cheltui foarte putini bani cu el. Pentru ca voi ajunge foarte repede in piata si voi vedea daca va avea succes.

Daca inainte cheltuiam 100 de lei pentru a aduce un produs in piata, acum voi duce 10 produse in piata, cu 10 lei fiecare, si poate voi gasi doua sau trei care functioneaza. Si lucrul acela va crea valoare, pentru ca devine scalabil in productie s.a.m.d. Trebuie sa marturisesc ca viteza este in continuare un punct dureros, nu doar pentru organizatiile mari dar si pentru cele neobisnuite sa lucreze intr-un astfel de stil.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?