BRD, rezultate sem.I: „veniturile nete din comisioane au crescut cu 2%, influentate pozitiv de activitatea dinamica privind cardurile”

2 august 2019

In prezentarea rezultatelor financiare aferente primelor sase luni din acest an, BRD raporteaza ca investițiile susținute în digitalizare au avut ca rezultat creșterea numărului abonaților la serviciile de internet și mobile banking (+18% față de finalul lunii iunie 2018).

„Rata de adoptare a serviciului de mobile banking a crescut rapid după cum reflectă creșterea de +43% a numărului de abonați MyBRD Mobile. Numărul de tranzacții prin MyBRD Mobile și MyBRD Net a crescut cu 24% în comparație cu prima jumătate a anului 2018.”, potrivit comunicatului bancii.

Facem trecerea către un model de business cu multiple canale digitale, ce vor fi implementate treptat, totodată, menținând și prezența noastră fizică. ContALL – primul agregator de conturi bancare din România și un prim pas către Open Banking – și Instant Top Up sunt doar câteva exemple ale demersului nostru de digitalizare”, a declarat François Bloch, Director General al BRD Groupe Société Générale.

Intensitatea relației comerciale s-a îmbunătățit, de asemenea, gradul de echipare a clienților persoane fizice (numărul mediu de produse pe client activ) crescând la 4,25 de la 4,22 la finalul lunii iunie 2018. 

Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la nivelul de 1.609 milioane RON în semestrul I 2019, în creștere cu +8,7% față de perioada similară a anului trecut. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu +11,4% în dinamică anuală datorită volumelor mai mari și schimbărilor pozitive de structură, într-un context de piață favorabil din perspectiva ratelor de dobândă.

„Pe fondul creșterii presiunii asupra prețurilor anumitor servicii bancare tranzacționale, veniturile nete din comisioane au crescut cu +2,0% față de semestrul I 2018, influențate pozitiv de activitatea dinamică privind cardurile.”, precizeaza banca.

Grupul BRD a raportat un rezultatul operațional brut de 805 milioane RON față de 742 milioane RON în semestrul I 2018, în creștere cu +8,5% (+12,9% excluzând contribuția la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție). Profitul net al Grupului BRD a atins 787 milioane RON în semestrul I 2019 de la 757 milioane RON în semestrul I 2018, „determinat de generarea robustă de venituri și de reluarea netă pe costul riscului”. Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 20,9% în semestrul I 2019 (în comparație cu 21,6% în semestrul I 2018).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?