Numărul utilizatorilor You BRD a ajuns, la 31 martie 2023, la 1,16 milioane, în creștere cu 42% față de aceeași perioadă a anului 2022, potrivit comunicatului BRD de prezentare a rezultatelor aferente primului trimestru din acest an.
În plus, tot mai mulți clienți aleg aplicația pentru deschiderea de depozite sau conturi de economii. Astfel, 65% dintre depozitele noi și 90% dintre conturile de economii noi au fost deschise direct în You BRD, în primul trimestru.
Aplicația de mobile banking este îmbogățită continuu, ratingul direct în aplicație și ecranul de start simplificat fiind cele mai recente funcționalități implementate în primele trei luni ale acestui an. „Ratingurile aplicației de mobile banking în magazinele de aplicații au crescut la 4,5 în medie, la sfârșitul lunii martie 2023, dovedind faptul că eforturile de a îmbunătăți parcursul digital al clienților noștri răspund nevoilor lor și sunt foarte apreciate.” – mai precizeaza banca.
Activitatea comerciala
Soldul net al creditelor (inclusiv leasing) a ajuns la 38,7 miliarde RON, în creștere puternică, cu 11,2% față de 31 martie 2022, susținută de o activitate intensă de creditare pe segmentul corporate. Pe segmentul retail, producția a rămas rezilientă în ciuda unei dinamici mai slabe a pieței.
Pe segmentul retail, soldul net al creditelor a crescut cu 2,8% față de anul precedent, evoluție susținută atât de clienții persoane fizice, cât și de companiile mici. Producția de credite pentru persoane fizice a ajuns la aproape 1,6 miliarde RON în T1 2023, un nivel rezilient în ciuda unei cereri reduse de împrumuturi pentru locuințe, pe fondul costurilor mai ridicate și a mediului incert, în timp ce producția de credite de consum s-a aflat pe o tendință ascendentă în primele trei luni ale anului. Segmentul companii mici a înregistrat o creștere puternică, de 19,8% în dinamică anuală.
Activitatea de creditare pe segmentul companii a înregistrat un rezultat remarcabil (+28,8% YoY), pe baza unei dinamici excelente atât pe segmentul IMM-urilor (+30,4% YoY), cât și pe cel al companiilor mari (+28,0% YoY). BRD a continuat să se implice activ în programele guvernamentale dedicate IMMurilor și a oferit, în primul trimestru al anului, sprijin pentru peste 750 de IMM-uri în cadrul programului IMM Invest Plus, valoarea creditelor nou acordate ajungând la 825 milioane RON în T1 2023, de patru ori mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Depozitele clienților au ajuns la 55,6 miliarde RON, în creștere cu 4,2% în dinamică anuală, în principal ca urmare a depunerilor mai mari în depozite la termen realizate de clienții persoane fizice și a creșterii resurselor denominate în RON provenind de la clienții companii mari, într-un context caracterizat de dobânzi ridicate.
Rezultate financiare
Veniturile totale ale Grupului BRD au ajuns la 935 milioane lei, față de 810 milioane lei, în creștere cu 15,5% față de T1 2022. Performanța a fost susținută de veniturile nete din dobânzi mai mari și de „menținerea unei dinamici excelente pe piețele financiare”.
Bazându-se pe volume mai mari, cu o expansiune de 11,2% YoY a soldului creditelor, amplificată și de creșterea dobânzilor, veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere de 20,6% în dinamică anuală.
„Veniturile nete din comisioane au făcut un pas înapoi (-4,3% YoY), pe fondul unor comisioane mai mici din activitatea de carduri, ca urmare a creșterii gradului de penetrare a pachetelor de produse și servicii (ce încorporează mai multe servicii gratuite) și a efectului de bază din T1 2022 legat de creșterea retragerilor de numerar ale clienților persoane fizice, pe fondul îngrijorărilor provocate de izbucnirea războiului din Ucraina.” – se mai arata in comunicat.
Alte venituri au marcat un avans de 26% în ritm anual, cu o contribuție importantă din partea activității de tranzacționare.
Performanța operațională generală a fost ridicată în primele trei luni ale anului, cu o creștere a venitului brut din exploatare de 22,2% față de anul precedent, până la 427 de milioane de lei, comparativ cu 350 de milioane de lei în primul trimestru din 2022.
Profitul net al Grupului BRD a fost de 342 milioane lei în T1 2023, față de 263 milioane RON în T1 2022, în creștere cu 30%, iar rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) a atins 19% în primul trimestru al anului.
___________
BRD – Groupe Société Générale operează o rețea de 451 de unități. Activele totale ale băncii se ridicau, la sfârșitul lunii martie 2023, la 70,5 miliarde lei.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: