În pofida măsurilor restrictive încă în vigoare pentru combaterea celui de-al treilea val al pandemiei, „BRD marchează un început de an solid”, potrivit comunicatului bancii privind rezultatele aferente primului trimestru.
Din perspectiva adoptiei canalelor digitale, banca spune ca numărul de utilizatori activi unici MyBRD Mobile & MyBRD Net a inregistrat „o crestere puternica”. fiind în creștere cu 22% în dinamică anuală, ajungand la 763.000, la finalul lunii martie 2021; mai putin de o treime din numarul total al clientilor BRD.
Adoptarea accelerată a instrumentelor digitale este reflectată și de „creșterea rapidă a numărului de tranzacții prin intermediul canalelor electronice”, +45% în dinamică anuală în primul trimestru al anului 2021.
Banca mai precizeaza ca gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor „a atins un nivel foarte ridicat”, 99% din tranzacțiile companiilor mari și 96% din tranzacțiile IMM-urilor fiind realizate prin canale digitale.
„Adoptarea instrumentelor digitale a continuat să accelereze, cu o creștere anuală de 22% a numărului de clienți care utilizează în mod activ canalele la distanță. Ca atare, BRD a obținut în primele trei luni ale acestui an o performanță care demonstrează adaptabilitatea modelului său de afaceri și adecvarea măsurilor întreprinse ca răspuns la criză,” a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.
Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 759 milioane RON în TI 2021, cvasi stabil în comparație cu nivelul din TI 2020 (-1.0% an/an, de la 767 milioane RON în TI 2020).
Profitul net al Grupului BRD a atins 222 milioane RON în primul trimestru al anului 2021, față de 241 milioane RON în primul trimestru al anului 2020. Rentabilitatea capitalurilor proprii a fost de 9% în primul trimestru al anului 2021, față de 11,8% în primul trimestru al anului 2020.
_________________
BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 569 de unități. Banca ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,5 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii martie 2021, de 63,2 miliarde RON.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: