BRD piloteaza un proiect de plăţi contactless cu 1.500 de clienti

12 martie 2010

12 martie, 2010 – Dupa Garantibank in 2009, BRD lanseaza un nou pilot ce incorporeaza tehnologia contactless MasterCard PayPass. Derulat pe o perioada de trei luni, in pilot au intrat deja 60 de comercianti si 1.500 de clienti, atent selectionati de BRD.

Instant Pay este un instrument de plată inedit – sub formă de sticker – care va fi oferit pentru inceput doar in Capitala, in cadrul programului pilot.

Noul produs se individualizează prin faptul că permite efectuarea de plăţi de mică valoare prin simpla apropiere a instrumentului contactless de un cititor. Posesorii soluţiei contactless au astfel avantajul unui instrument de plata în egală măsură rapid, comod şi sigur (la efectuarea plăţii, clientul nu îi cedează casierului instrumentul contactless). Pentru a folosi instrumentul de plată „Instant Pay” este nevoie de existenţa unui cont curent, la care se pot ataşa mai multe carduri.


La acest program participa deja 60 de comercianti printre care Metrorex (statiile de la Piata Universtatii si Piata Romana), INMEDIO (magazine de distributie a presei in mall-uri), KFC,  PIZZA HUT, Tip Top Food sau Florariile Iris. Pe masura ce vor veni cereri din partea comerciantilor, va fi marit numarul acestora chiar din aceasta faza pilot.

De asemenea, din perspectiva utilizatorilor, la acest pilot banca a selectat 1.500 de clienti posesori de card la care se vor adauga si salariatii din Bucuresti ai bancii.

„Ţintele de vânzare pentru acest produs se ridică la câteva zeci de mii de astfel de instrumente şi avem solicitări pentru implementarea şi în alte oraşe mari”, a declarat pentru Mediafax, Dana Demetrian, director executiv al Departamentului Administrare generală a reţelelor din cadrul BRD. Oficialii bancii nu exclud posibilitatea de a extinde pilotul si in afara Bucurestiului, in urmatoarele trei luni.

„BRD deţine un avantaj competitiv pe piaţă, fiind prima mare bancă ce a migrat la tehnologia cu cip şi care a reuşit să finalizeze implementarea standardului EMV. Valorificarea acestui avantaj prin lansarea de produse inovative ne permite consolidarea poziţiei de trendsetter pe piaţa instrumentelor de plata fara numerar din România.”a declarat Sorin-Mihai Popa, Director General Adjunct al BRD.

BRD a incheiat anul 2009 cu 2.162.200 de carduri valide, care au generat 63,8 milioane tranzactii (exclusiv interogari) in valoare de 16,4 miliarde lei (aproximativ 3,9 mld. Euro). La 31 decembrie 2009, infrastructura de acceptare cuprindea o reţea nationala formata din 1.453 ATM-uri şi 19.976 POS-uri.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?