BRD – „o treime din clientii nostri au utilizat in mod activ canale la distanta la sfarsitul lunii septembrie”. Profitul net la noua luni este in scadere cu 43% fata de aceeasi perioada din 2019.

5 noiembrie 2020

În contextul crizei, BRD „s-a concentrat pe accelerarea proiectelor de automatizare a fluxurilor si pe promovarea adoptării digitalizării”. Cu toate acestea, la sfârșitul lunii septembrie, doar o treime din clienții de retail ai bancii au utilizat în mod activ canale la distanță.

In schimb, „penetrarea digitală pe segmentul companiilor a atins noi maxime, 99% din tranzacțiile clienților companii mari și 95% din tranzacțiile IMM-urilor au fost efectuate prin intermediul canalelor digitale”.


Banca spune ca experiența digitală a clienților corporate pe platformele de e-banking a continuat sa fie îmbunătățită. De exemplu, versiunea actualizată a platformei de gestionare a numerarului „a fost adoptată masiv de companiile mari”.

Rezultate financiare in primele noua luni

În primele nouă luni, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de de 2.308 milioane RON, mai mic cu 5,7% față de perioada similară a anului trecut, scădere determinată în principal de contracția veniturilor nete din comisioane și a altor categorii de venituri, în timp ce veniturile nete din dobânzi au fost destul de reziliente. Veniturile nete din dobânzi au scăzut ușor, cu 2,3% în dinamică anuală, influențate în cea mai mare parte de ratele de dobândă mai mici (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni a fost de 2,49% în primele 9 luni din 2020 față de 3,16% în primele 9 luni din 2019). Scăderea veniturilor nete din comisioane, de -12% an pe an, în primele nouă luni din 2020, a fost determinată în principal de veniturile mai mici din tranzacțiile de daily banking ca urmare a intrării în vigoare a reglementărilor SEPA și volumului redus de tranzacții în perioada restricțiilor. Evoluția altor venituri bancare a fost influențată de câștiguri semnificative din reevaluare înregistrate în 2019.

Per total, pe primele 9 luni, cheltuielile operaționale au fost menținute la același nivel cu anul trecut. Cheltuielile de personal s-au redus cu 2,2% în trimestrul III din 2020 față de trimestrul III din 2019, în timp ce creșterea costurilor care nu sunt legate de personal a fost în întregime determinată de cheltuielile IT mai mari ce reflectă accelerarea planului de digitalizare și de costurile excepționale legate de gestionarea crizei sanitare. Excluzând costurile sanitare și pe cele IT, cheltuielile care nu sunt legate de personal s-au redus cu 7,5% în dinamică anuală, în trimestrul III din 2020.

BRD a obţ­i­nut în primele nouă luni din acest an un profit net de 719 mil. lei, în scădere cu 43% faţă de câştigul raportat pentru aceeaşi perioadă din 2019. La nivelul întregului grup BRD, profitul net a atins 738 mil. lei, cu 40% sub câştigul din perioada similară a anului trecut.

###

BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 612 de unități, are un portofoliu de aproximativ 2,41 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de cca 30,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii septembrie 2020, de 59,3 mld RON.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Mihai Draghici – CEO PayByFace

„Dupa ce oamenii creeaza un cont PayByFace si au adaugat cardul, selfi-ul si PIN-ul, si au avut un pic de curaj sa se duca sa incerce, daca au incercat o data plata prin recunoastere faciala nu mai folosesc altceva (n.r. ca modalitate de plata). 80% dintre ei numai asta folosesc. Le place la nebunie.” 

Afla aici rezultatele in adoptia platii prin recunoastere faciala.

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?