BRD raporteaza o utilizare tot mai largă a canalelor digitale astfel ca numarul de utilizatori activi pentru serviciile de banca la distanta, MyBRD Mobile si MyBRD Net a ajuns la 640.000, la sfarsitul anului 2019, in crestere cu 19% fata de decembrie 2018 si cu 46% fata de decembrie 2017.
„În același timp, volumul de tranzacții prin canalele electronice a crescut rapid, cu +24% în comparație cu 2018.”, potrivit comunicatului de presa.
„Gradul de penetrare digitala a accelerat de asemenea pe segmentele IMM-urilor și companiilor mari, peste 97% din tranzacții fiind efectuate prin canale electronice, adunând peste 1 milion de plăți pe lună.”, mai precizeaza BRD.
In cursul anului 2019, BRD a lansat mai multe soluții digitale pentru clienții săi: o nouă aplicație mobilă pentru corporații, care oferă acces în timp real la conturi în condiții depline de securitate și mobilitate, o soluție digitală end-to-end complet integrată pentru factoring și o platformă digitală de trade finance dedicată gestionării într-un mod rapid și sigur a garanțiilor, scrisorilor de credit și încasarilor.
„In linie cu programul nostru de transformare a modelului de afaceri, am accelerat investițiile în inovația digitală pentru a oferi clienților o experientă îmbunătățită. Spre exemplu, pentru companii, am lansat o nouă aplicație de mobil pentru cash management și oferim acces facil la soluțiile de factoring și trade finance. Pentru clienții retail, îmbunătățirea continuă a soluțiilor de bancă la distanță a condus la o creștere de două cifre a ratei de adopție și a volumului de tranzacții pe canalele digitale.”, a declarat François Bloch, Director General al BRD Groupe Société Générale.
Rezultate financiare
Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD în anul 2019 a atins 3.270 milioane RON, în creștere cu 5,0% față de 2018.
Veniturile nete din dobânzi au atins 2.150 milioane RON, mai mari cu 8,1% față de anul precedent, fiind influențate pozitiv de creșterea continuă a volumelor, schimbări de structură și mediul favorabil al ratelor de dobândă.
Contrar presiunii puternice asupra prețurilor serviciilor bancare de tranzacționare, veniturile nete din comisioane au crescut cu 1,1% față de anul 2018, datorită activitații intense pe segmentul cardurilor, creșterii volumelor de tranzacții ale clienților, precum și veniturilor mai mari din activitatea de administrare a activelor.
Profitul net al Grupului BRD a atins 1.499 milioane RON în 2019 (în comparație cu 1.563 milioane RON în 2018).
BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 648 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,4 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 29 000 POS-uri şi aproape 1 500 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul anului 2019, de 55,9 mld RON.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: