[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BRD are 1,3 mil. contracte de online banking – crestere cu 55% a abonatilor My BRD Mobile

3 noiembrie 2017

BRD anunta ca a înregistrat „o performanţă comercială solidă”, consolidând creşterile înregistrate şi intensificând procesul de digitalizare. Astfel, stocul de contracte de internet și mobile banking a atins 1,30 milioane, +25% faţă de anul trecut. În special, numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu +55%.

Numărul de clienţi activi de retail a crescut cu 34.000 faţă de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 31.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare pe segmentul clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut în continuare, până la 4,16, de la 4,04 la finalul lunii septembrie 2016.

Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la 2.061 milioane RON, accelerând la +3,4% faţă de anul trecut, excluzând elementele nerecurente (precum câștigurile din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare și din tranzacția VISA Europe din primele 9 luni ale anului 2016, care au totalizat 127 milioane RON).

Creşterea de +6,8% a veniturilor nete din dobânzi a provenit din evoluţia solidă a volumelor. Veniturile nete din comisioane (-2,4% faţă de anul precedent) au fost susţinute de creșterea veniturilor din activitatea de carduri, comisioane în creștere din serviciile financiare și de pe piața de capital precum şi din abonamente de bancă la distanţă, însă au fost influenţate de comisioane mai mici din produsele bancare de tranzacționare.

Cheltuielile operaționale au crescut cu 3,0% faţă de anul trecut, ca urmare a creşterii moderate a costurilor cu personalul (+2,7%), a majorării contribuțiilor anuale cumulate la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare și Fondul de Rezoluție (+8,6% faţă de anul trecut) şi măririi investiţiilor pe segmentul IT, în special în legătură cu proiectele de transformare a modelului de afaceri la nivelul băncii.

„Pe viitor, vom continua sa intensificăm procesele de digitalizare şi inovare pentru a optimiza în permanenţă produsele şi serviciile noastre şi pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor”, a declarat François Bloch, Directorul general al BRD-Groupe Société Générale.

Grupul BRD a continuat să înregistreze o profitabilitate „foarte solidă”, profitul net ajungând la 1.066 milioane RON în primele 9 luni ale anului 2017, +75,8% în dinamică anuală, conducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii de 20,5% în comparație cu 12,5% în perioada similară a anului trecut. Excluzând veniturile nerecurente, profitul net a crescut cu 66,2% faţă de anul precedent.

Mai multe detalii in comunicatul de presa

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?