BRD a emis peste 100.000 de carduri contactless

2 aprilie 2013

BRD anunta ca a depasit in aceasta saptamana nivelul de 100.000 de carduri cu tehnologie contactless emise pe piata romaneasca. Banca a inceput, in premiera pentru Romania, emiterea instrumentelor de plata contactless in anul 2010, folosind tehnologia „MasterCard PayPass”, la inceput in cadrul unui program – pilot desfasurat impreuna cu Metrorex, care viza implementarea solutiei tehnice de plata (fara contact) la turnichetii statiilor de metrou din Capitala.

Primele produse contactless erau sub formă de sticker sau breloc. In timp, banca si-a diversificat oferta adaugand noua functionalitate cardurilor bancare clasice si a continuat implementarea tehnologiei contactless si in transportul public, in solutiile de acces pe stadioane si chiar la nivelul automatelor bancare.


Ulterior lansarii in Bucuresti, impreuna cu RATB si Metrorex, in luna mai a anului 2011, a cardului contactless pentru transport, BRD a dezvoltat un concept propriu bazat pe o platforma tehnica certificata de MasterCard ca model unic la nivel european. Solutia integrata „BRD Transport” a fost implementata in Sibiu, Constanta, Galati, Brasov şi Arad.

Banca a venit cu o noua premiera in 2012, prin derularea, împreună cu Orange, a unui proiect-pilot axat pe tehnologia Near Field Communication (NFC) integrata in cartela SIM a telefonului mobil. Pilotul a castigat premiul „Pionierat in industria platilor fara numerar”, in urma voturilor acordate de reprezentantii industriei NOCASH, decernarea avand loc saptamana trecuta in cadrul celei de a XII-a editii a Galei NOCASH.

Tot in 2012, BRD a lansat cardul personalizat „A la carte” cu tehnologie contactless si a continuat extinderea retelei sale de acceptare, instaland terminale de acceptare contactless in toata reteaua de hypermarket-uri Carrefour si in reteaua de farmacii Sensiblu.

„Tehnologia contactless este prezenta in tot mai multe aspecte ale vietii cotidiene si suntem mandri ca o putem oferi unui numar tot mai mare de clienti in fiecare zi. Atributele ei – rapiditate, comoditate, simplitate – o recomanda nu doar clientilor persoane fizice, ci si tuturor categoriilor de comercianti”, apreciaza Elena Oprea, Directorul executiv delegat al Departamentului Marketing si Management al Produselor din cadrul BRD-Groupe Société Générale.

 

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?