Aproape jumatate dintre clientii BRD detin un contract pentru a tranzactiona sau relationa cu banca folosind canale alternative. De asemenea, la cei 2,2 mil de client activi, portofoliul de carduri al bancii este de 2,2 mil astfel ca, din punct de vedere statistic, se poate spune ca, in medie, fiecarui client ii revine un card.
BRD a raportat un profit net de 467 milioane RON în 2015, în comparaţie cu 68 milioane RON în 2014, ducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de 7,8%. Rezultatul a fost obtinut ca urmare a diminuării în continuare a costului riscului (-45,8%) şi reducerii cheltuielilor operaţionale (-2,3%). Banca a inregistrat si o scădere a ratei creditelor neperformante la 17,1% faţă de 20,3% la 31 decembrie 2014 ca urmare a operaţiunilor de ştergere de creanţe depreciate.
Intensificarea activităţii comerciale pe segmentul persoanelor fizice: creşterea numărului de clienţi activi (cu 14 mii, până la 2,1 milioane), mărirea volumului de credite noi (creştere anuală de 22%), majorarea cotei de piaţă pe segmentul depozitelor (cu 0,6 puncte procentuale, la 13,8%).
Soldul creditelor nete acordate de Grupul BRD a fost aproape stabil (-0,6%* la 31 decembrie 2015 faţă de 31 decembrie 2014) cu evoluţie pozitivă pe clienţii retail şi marii clienţi corporativi. Creditele imobiliare au reprezentat principalul motor de creştere pe segmentul retail, crescând cu 12,7% în termeni de sold net şi cu 49,7% în termeni de volum de credite noi.
Volumul creditelor noi acordate persoanelor fizice a ajuns la 5,0 miliarde RON, mai mare cu 21,8% faţă de 2014. BRD a înregistrat totodată o creştere a numărului de clienţi activi persoane fizice cu 14 mii, până la 2,1 milioane (+40 mii clienţi folosind metodologie constantă). Stocul contractelor de servicii de Internet Banking şi Mobile Banking pentru persoane fizice (MyBRD Net şi, respectiv MyBRD Mobile) a crescut cu 40,1% până la aproape 0,9 milioane de contracte.
Soldul creditelor nete pentru marii clienţi corporativi a crescut cu 9,2%*.
Depozitele au continuat sa crească peste media pieţei, cu 13,9%* faţă de 31 decembrie 2014. Cota de piaţă pe segmentul depozitelor s-a majorat cu 0,5 puncte procentuale ajungând la 14,8% (13,8% pe segmentul persoanelor fizice şi 15,9% pe segmentul companiilor), conform calculelor interne ale băncii. De asemenea, activele administrate de BRD AM au crescut cu 30,9%, atingând 2,9 miliarde RON la 31 decembrie 2015.
Raportul credite nete/depozite a fost de 66,4% (-9,6 puncte procentuale faţă de 31 decembrie 2014).
Venitul net bancar s-a diminuat cu 4,4% în 2015 în comparaţie cu 2014, până la 2.507 milioane RON, ca urmare a ratelor de dobândă aflate la minime istorice şi anulării sau reducerii unor comisioane pentru clienţi persoane fizice.
Cheltuielile operaţionale au fost reduse cu 2,3%, ajungând la 1.297 milioane RON faţă de 2014, în principal ca urmare a economiilor la cheltuielile imobiliare, cu servicii de consultanţă şi cu angajaţii. Indicatorul cost/venit a fost de 51,7%.
“Anul 2015 a fost influenţat de evoluţia pozitivă a două linii importante de afaceri – retail şi mari clienţi corporativi şi de trecerea pe creştere a veniturilor trimestriale. Pe viitor, BRD va continua să profite de oportunităţile de creditare în creştere şi va contribui la finanţarea economiei bazându-se pe modelul său de bancă universală, pe baza diversificată de clienţi şi sursele solide de finanţare”, a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.
BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. BRD – Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 829 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,2 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de aproximativ 26 000 POS-uri şi 1 500 ATM-uri. Cu operaţiuni de factoring de 960 milioane de euro în 2014, BRD este liderul pieţei de factoring din România. Activele totale ale băncii erau, la sfârşitul anului 2015, de 49,2 mld RON.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: