Bogdan Constantinescu, Printec Romania: banca viitorului va dispune de bancomate inteligente care vor permite accesarea creditelor prin autentificare biometrica

25 mai 2016

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Bogdan Constantinescu (foto) – director general Printec, a vorbit despre noua generatie de automate bancare mutifunctionale ce va putea oferi credite prin autentificare biometrica, printarea si semnarea contractelor, deschiderea conturilor pe loc si chiar interactiunea video dintre client si functionarul bancar.

Iata cateva dintre declaratiile sale:


Despre inlocuirea parcului de terminale
„Pentru banci a devenit deocamdata o prioritate aducerea la zi a parcului de bancomate, ca parte a canalului digital pe care il propun. Toate bancile si in primul rand cele mari au initiative de reinnoire a flotei, dar aceasta nu se poate face intr-un interval scurt de timp. Investitia este consistenta si esalonata pe cativa ani. Dar, cel putin de anul trecut, am constatat un trend extrem de solid de inlocuire”.

Despre introducerea de noi servicii/functionalitati
„Exista deja posibilitatea de a printa pe A4 contracte, de a semna, de a le depune. Partea de siguranta creste, de asemenea, foarte mult, zona de prezentare a cardurilor, posibilitatea de a folosi solutii de biometrie pentru identificare si de a efectua tranzactii fara a prezenta un card”.

Despre accesarea unui credit direct de la ATM
„Putem identifica in momentul de fata un client cu maxim de siguranta, mai bine decat cu cardul. In masura in care exista deja o relatie intre banca si acel client si exista si cadrul care sa permita un astfel de serviciu, nu vad niciun fel de limitare. E in logica lucrurilor ca aceste tipuri de servicii, mai ales cele simple precum creditele de consum, creditele mici, in care nu exista multe elemente de administrare a riscurilor, sa fie impinse spre zona digitala”.

Despre marketingul prin canale digitale
„Exista solutii care permit crearea unei oferte care sa tina cont de ceea ce se intampla in proximitatea acelui bancomat. Pot ca impreuna cu retailerul de peste drum sa gandesc o campanie astfel incat pentru un anumit serviciu de banking sa ai un bonus daca te duci in urmatoarele 30 de minute la acel retailer”.

Despre interactiunea video cu banca
„Utilizatorul de card din Romania nu isi doreste sa acceseze servicii extrem de complexe in afara orelor de program, iar apetitul intr-o tara ca Romania de a obtine un credit, de a deschide un cont sau de a face tranzactii mai deosebite in afara orelor de program este mult mai redus”, concluzioneaza Bogdan Constantinescu. De aceea, bancile locale nu vor merge in acest moment in aceasta directie, avand in vedere efortul si resursele pe care ar trebui sa le puna la bataie.

In incheiere, reprezentantul Printec a declarat ca Romania trece printr-o perioada in care se incearca tehnologii pe mai multe directii si ce se intampla in piata locala este o replica a ceea ce s-a intamplat la nivel international, iar decalajul este de numai cateva luni.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?