[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BNR: sute de mii de clienti ai bancilor afectati de caderi ale sistemelor de carduri, internet sau mobile banking. 12 incidente mari in primele sapte luni din acest an.

20 august 2020

Surse din piață spun că, după izbucnirea pandemiei numărul incidentelor de plată de acest gen s-a dublat. La solicitarea ECONOMICA.NET, BNR a precizat că monitorizează pe o bază continuă respectarea de către prestatorii de servicii de plată a prevederilor legale în materie de plăți și servicii de plată, inclusiv a incidentelor intervenite la nivelul acestor entități.

„Menționăm că în decursul acestui an au fost raportate Băncii Naționale a României un număr de 12 incidente majore, toate acestea fiind de natură operațională. Numărul de utilizatori de servicii de plată afectati a variat între 300 și 147.000 (cel mai sever incident)”, arată BNR.


Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?