„Black Week”: oltenii fusera cel mai putin interesati de comert electronic

17 decembrie 2013

In saptamana reducerilor, aferente perioadei 22 noiembrie – 29 noiembrie 2013, 30 de magazine premium de pe plaforma contentspeed, care nu au prezenta si in offline, au vandut 27.949 produse in valoare de 2 mil. Euro. Peste 28% dintre produse au fost comandate prin telefon iar ofertele atractive au determinat utilizarea cardurilor de credit in cadrul programelor de plata in rate din mediul online.

Datele centralizate pentru prima zi de Black Friday – 22 noiembrie, releva faptul ca intre metodele de plata folosite, 83,1% dintre clienti au optat pentru plata ramburs in vreme ce 8% au cumparat in rate online, folosind cardurile de credit. Valoarea totala a creditelor online din aceasta zi a fost de 25.000 EURO in vreme ce valoarea medie a produselor cumparate in rate s-a ridicat la 160 euro.

Cele mai utilizate trei produse au fost Card Avantaj (Credit Europe), cardurile BRD Finance si Bonus Card (Garantibank) iar topul judetelor care au apelat la aceasta metoda de plata se numara Bucuresti-Ilfov, Dambovita si Satu-Mare. De altfel, Bucuresti-Ilfov detine suprematia pe toata perioada analizata, peste o treime dintre comenzi (38%) fiind realizate aici.

Contentspeed a incercat si un exercitiu in premiera pentru comertul electronic autohton. Astfel, avand la baza sumele cheltuite prin platforma proprie, compania a calculat valoarea medie a comenzii repartizata la nivelul celor 8 regiuni geografice din harta propusa pentru regionalizarea Romaniei. In analiza au fost incluse costurile pentru produse si au fost excluse costurile de transport.

In urma calculelor a rezultat ca, la nivel national, in saptamana 22-29 noiembrie a.c., valoarea comenzii medii pe platforma contentspeed a depasit pragul psihologic de 50 de euro si a ajuns la valoarea de 53,15 euro, (echivalentul a 236,51 RON la cursul BNR din 16 decembrie 2013). Se constata ca puterea de cumparare difera foarte mult de la o regiune la alta astfel ca diferenta intre valoarea minima si cea maxima pe regiuni este de 60 puncte procentuale.


Sursa: www.contentspeed.ro

Ca o curiozitate, cea mai mica valoare medie a comenzii nu se inregistreaza in regiunea care a generat cele mai putine tranzactii/comenzi. Se pare ca „oltenii” sunt cei mai putin interesati de comert electronic, regiunea Sud-Vest generand doar 4% dintre tranzactii.

Chiar daca aceste rezultate nu sunt reprezentative la nivel national, ci doar pentru platforma contentspeed, este foarte probabil ca regiunea Bucuresti-Ilfov sa fie lider in orice clasament pe tara, in materie de ecommerce.

De asemenea, este evident ca penetrarea smartphone-urilor si a tabletelor in randul populatiei incepe sa schimbe comportamentul de achizitie online al romanului, tendinta care se observa deja in cresterea ponderii numarului de comenzi de pe telefon.

In fine, se mai poate trage concluzia ca desi romanul inca nu si-a revenit cu banii, la o oferta atractiva nu se va retine in a cumpara online, chiar si pe card de credit.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Jan Schildbach – Analyst Deutsche Bank


„Though Libra has met with fierce resistance from central banks and supervisory authorities and might never see the light of day, in many other cases tech firms (both start-ups and established big players) have successfully captured bits and pieces of universal banks’ traditional value chain. This trend may only intensify in the coming years. In this environment, European banks remain squeezed.”

Sondaj
In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?
NoCash