[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Black Friday procesat de platforma PayU Romania: vanzari online de 113 mil. lei – 31% platit pe card, in rate

21 noiembrie 2016

Update –  21 noiembrie

Ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 tranzacții online în valoare totală de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decât ediția de anul trecut, conform datelor PayU România. Din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, 31% au fost realizate folosind cardul cu rate.

”Evenimentul Black Friday de anul acesta a depășit așteptările noastre. Pentru o parte dintre comercianți, Black Friday a început la miezul nopții, însă la ora 7:00 dimineața am înregistrat o creștere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8:10.”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

„Față de anii trecuți am înregistrat o evoluție constantă a plăților online, de-a lungul întregii zile de vineri, dar și peste weekend, ceea ce ne arată o maturitate la nivelul comercianților – o strategie de comunicare foarte bună și o etapizare a ofertelor.”

Evolutia vanzarilor releva faptul ca IT&C a rămas categoria fruntașă și anul acesta: 59% din valoarea tranzacțiilor online a fost alocată produselor din această categorie. Față de anul trecut, creșterea a fost de 52,3%.  Produsele din categoria fashion reprezintă 5% din total, cu o creștere de 50,3% față de ediția Black Friday de anul trecut.  De asemenea, categoria care a înregistrat creșterea cea mai mare este cea formată din produse precum: mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai. Aceasta reprezintă 29% din totalul vânzărilor, cu o creștere de 125%.

evolutie BF pe platforma PayU 2013-2016

Valoarea coșului mediu de cumpărături de-a lungul întregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare față de ediția precedentă. Produsele IT&C au fost achiziționate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coșului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei.

 La ediția Black Friday de anul acesta, PayU a procesat plăți din 87 țări. În top 5 țări cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (coș mediu 1.771 lei), Finlanda (coș mediu 1.250 lei), Slovenia (coș mediu 874 lei), Rusia (coș mediu 651 lei) și România (coș mediu 623 lei).

###

18 noiembrie 2016

Date pentru intervalul orar: 00.00 – 17.00

Volumele procesate astazi de PayU Romania in intervalul 00.00 – 17.00 au fost de 61,2 mil. lei, cu 22% mai mult fata de 20 noiembrie 2015, cand a fost organizata editia Black Friday de anul trecut. Numarul de tranzacții s-a ridicat la 86.657, in creștere cu 9% față de anul trecut. 34% dintre tranzacțiile online au fost făcute cu cardul cu rate, potrivit datelor PayU Romania.

Creșterile pe categorii față de anul trecut se prezinta dupa cum urmeaza: 30% pe fashion, 15,3% pe IT&C si 51,2% pe alte categorii din retail online (home&deco, jucarii, cărti, flori etc.).

Valoare coșului mediu de cumpărături a fost de 707 lei.

Date pentru intervalul orar: 00:00 – 14.30

Valoarea înregistrată în sistemul PayU pana la ora 14:30 este de 50,1 milioane lei, cu aproximativ 7000 lei mai mult față de volumele înregistrate la ediția Black Friday de anul trecut, în ziua de vineri, 20 noiembrie. Cu alte cuvinte,  in jumatate de zi s-a tranzactionat deja mai mult decat intreaga zi de vineri din Black Friday-ul trecut. Dupa aceasta evolutie, managementul PayU Romania se asteapta acum ca editia de Black Friday din acest an genereze cu 60% mai multe vanzari fata de cele preconizate initial.

”Ziua de Black Friday de anul acesta decurge foarte bine, chiar peste așteptări. În privința volumelor tranzacționate până la ora 15:30, am depășit cu 12% ziua de vineri, 20 noiembrie 2015, și continuă să crească. Ne așteptăm ca până la finalul weekendului să avem o creștere cu peste 60% față de ediția Black Friday de anul trecut. Valoarea medie cea mai mare a coșului de cumpărături a fost dimineață, 832 lei. De atunci au mai fost fluctuații, iar în prezent coșul mediu este de 714 lei. În orele următoare, coșul mediu va fi influențat de strategia partenerilor noștri de etapizare a ofertelor.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

S-au inregstrat 71.382 de tranzactii, cosul mediu de cumparaturi fiind de 703 lei.

Date pentru intervalul orar: 00:00 – 11.30

Valoarea tranzactiilor procesate de PayU Romania a fost de 36,5 mil lei, reprezentand 75% din valoarea totală de anul trecut, in intreaga zi. &2% din totalul volumelor procesate au fost inregistrate pe categoria IT&C. La categoria fashion, desi detine doar 6% in total volume, vanzarile pana la ora 11.30 reprezinta peste 91% din totalul vanzarilor pe segmentul fashion de anul trecut, in intreaga zi  (20 noiembrie 2015).

Numarul tranzactiilor procesate a fost de 48.836 iar coșul mediu de cumpărături, în perioada indicată, s-a ridicat la 769 lei.

Date pentru intervalul orar: 00:00 – 10.30

Valoarea tranzactiilor procesate de PayU Romania a fost de: 29,5 milioane de lei, reprezentand 60% din valoarea totala inregistrata in toata ziua de Black Friday de anul trecut).

Numarul de tranzactii procesate a fost de 36,879, care au venit din 45 de țări, primele cinci din care s-au facut comenzile pe magazinele online locale fiind Romania, Ungaria, Bulgaria, Marea Britanie si Italia.

Coșul mediu de cumpărături, în perioada indicata – 799 lei.

Minutul de aur rămâne 8.10 – peste 500 tranzacții/minut

Date pentru intervalul orar: 00:00 – 9:36

Numarul tranzactiilor procesate a fost de 23.908, dintre care 3.947 tranzactii in intervalul 07.00 – 08.00 si 11.391 tranzactii in intervalul 08.00 – 09.00. Pentru comparație, într-o zi obișnuită, PayU procesează aprox 20.000 tranzacții.

Valoarea tranzactiilor procesate s-a ridicat la 19,9 mil lei, din care 70% pe segmentul IT&C, de departe cea mai importanta categorie. Zona de fashion are 7% in vreme ce alte categorii din retail (home&deco, jucarii, cărti, flori etc) detin 14%. La categoria fashion s-a înregistrat deja peste 60% din totalul vânzărilor aferente intregii zile de Black Friday de anul trecut (pe 20 noiembrie 2015)

Coșul mediu de cumpărături, în perioada indicata, este de 832 lei

Date pentru intervalul orar 00:00 – 8:00 AM

PayU Romania inregistreaza volume volumele procesate in valoare de 6.700.000 lei generate de 8700 tranzactii.

Coșul mediu – 774 lei creștere de 22% fata de Black Friday 2015 (20 noiembrie) – date calculate până la ora 8:00

Cea mai mare tranzacție înregistrată până la ora 8:00  a fost de 143.000 lei.

Nr. tranzacții pe minut în platforma PayU – 500. În comparație, minutul de aur în 2015 au fost înregistrate 200 de tranzacții.

Sursa: PayU Romania

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?