[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Black Friday la eMAG – tendintele editiei 2021: clienții comandă aproape orice, în primul rând din aplicația mobilă (peste 80% dintre comenzi), plătesc cu cardul online (aproape 57% dintre comenzi) și aleg livrările la easybox (peste 54% dintre produse)

14 noiembrie 2021

De Black Friday 2021, clienții au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, din ofertele eMAG și ale 8.300 de selleri din Marketplace, în creștere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei față de anul trecut, pană la 609 milioane lei.

Rezultatele confirmă principala tendință din ecommerce – diversificarea coșului de cumpărături și integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediția din acest an, clienții au adăugat în coș, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienții Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, beneficiind în plus de transport gratuit la easybox și prin curier.

Ediția de anul acesta a Black Friday a scos în evidență ceea ce observasem pe parcursul anului – cumpărăturile online au devenit o constantă în viața de zi cu zi a clienților, iar Genius este noul mod de a face cumpărături. Pe lângă tendința de a comanda orice online, în ceea ce privește modul în care folosesc ecommerce, clienții comandă în primul rând din aplicația mobilă, plătesc cu cardul online pentru că este mai simplu și sigur și aleg livrările predictibile la easybox,” a declarat Tudor Manea CEO eMAG.

Tendințele evidențiate de Black Friday 2021 la eMAG

Clienții Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind în medie 30 lei pentru comenzile făcute în ziua de Black Friday. Cea mai complexă comandă a unui client Genius a fost plasată din aplicația de mobil, plătită cu cardul online și a conținut 73 produse distincte, din 48 de categorii, cu livrare în Constanța.

Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 80% din total. Numărul de produse comandate în aplicația eMAG a crescut cu 46% comparativ cu anul trecut, cea mai mare creștere din ultimii 5 ani.

Diversificarea coșului de cumpărături: peste 2,2 de milioane de produse comandate din toate categoriile, cu 27% mai mult față de anul trecut. 

Plata cu cardul: 56,7% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, cel mai mare procent de până acum, pentru că mulți clienți preferă să folosească o metodă simplă și sigură de plată, care le scutește și timp.

Creșterea spectaculoasă a livrărilor la easybox: 54,2% dintre produse alocate la easybox în localitățile în care serviciul este disponibil.

O diversitate de oferte construită de peste 8.300 de comercianți online

Clienții s-au obișnuit să comande online atunci când au nevoie de ceva și se așteaptă să descopere oferte bune de la comercianți. Diversitatea oferită anul acesta de Black Friday și rezultatele obținute nu ar fi fost posibile fără efortul celor peste 8.300 de parteneri, IMM-uri de comerț din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii din Marketplace au vândut 554.000  de produse, ceea ce arată potențialul acestui canal.

Top categorii de produse comandate

Televizoare și sisteme audio – 42.500

Produse pentru casă și îngrijirea case – 230.000

Electrocasnice mici – 114.000

Fashion – 110.300

Băuturi alcoolice și cafea – 187.000

Smartphone-uri și smartwatch-uri – 66.000

Beauty și îngrijire personală – 287.000

Jucării – 92.000

Produse de protecție și echipamente medicale – 43.000

Frigidere și mașini de spălat – 33.000

Produse speciale de Black Friday 2021

Automobile – 11

Ceasuri și bijuterii – 126

Aur și monede – 4.588 grame

Imobiliare – 27 comenzi

Servicii telefonie – 821

Servicii medicale – 1.059

Pachete turistice – 1.370 nopți de cazare

Transport – 934 comenzi

Carburant – 80.000 litri

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?