26 noiembrie, 2010 – Compania Bioromoil lanseaza la Craiova benzinaria AutoMat – a treia statie de distributie a carburantilor, complet automatizata. Pe langa solutia de plata la pompa, in statie este integrat si un terminal BRD destinat unei game diversificate de operatiuni financiare, pe baza de card bancar sau numerar.
Investitia se ridica la aproximativ 220.000 Euro, iar proiectul a fost realizat cu sprijinul partenerilor BRD Groupe Société Générale si Gilbarco Veeder Root, alaturi de compania de software ITGrup si de proiectantul general, Igloo Arhitecture.
“AutoMat este cel mai modern concept de benzinarie fara personal, complet automatizat, unic pe piata autohtona prin complexitatea operatiunilor pe care le poate efectua, dar si datorita avantajului de pret practicat pentru achizitionarea carburantilor. Investitia companiei Bioromoil in noua retea de statii AutoMat se va ridica la aproximativ 20 milioane de euro, din care aproximativ 2,5 milioane vor fi alocate pentru primele 10 statii pe care ne-am propus sa le avem pana la sfarsitul acestui an”, a precizat Laurentiu Argesanu, director general al companiei Bioromoil Automatic Stations.
Benzinariile AutoMat dispun de 6 pistoale de alimentare, care comercializeaza trei tipuri de carburanti – doua tipuri de benzina si unul de motorina. Plata se poate face prin card – bancar sau business, precum si in numerar. Carburantii sunt achizionati de la principalii producatori si distribuitori cu traditie din Romania si au un continut scazut de sulf, cu rol important in diminuarea efectului de sera si in cresterea calitatii aerului.
“BRD este recunoscuta pentru numeroasele servicii lansate in premiera pe piata romaneasca. Capacitatea de inovare a echipelor noastre ne-a permis sa fim partenerii Bioromoil in acest proiect, care va avea, cu siguranta, efecte benefice pentru consumatori. Pe langa solutia de plata la pompa, in statie este integrat si un terminal BRD destinat unei game diversificate de operatiuni financiare (foto), pe baza de card bancar sau numerar. Prin intermediul acestui echipament se pot efectua mai multe tipuri de operatiuni: plati pentru facturile la utilitati – prin card bancar sau numerar, interogarea soldului contului de card BRD sau alimentarea cu numerar a contului de card BRD. In stadiul de implementare mai sunt si alte tipuri de operatiuni.”, a declarat Ciprian Nicolae, director Proiecte Carduri la BRD – Groupe Société Générale.
Benzinariile dispun si de un automat, de unde pot fi cumparate mai multe produse preambalate: dulciuri, snack-uri, bauturi racoritoare non alcoolice sau bauturi energizante, dar si un echipament de verificare a presiunii in roti, care poate fi folosit gratuit.
Instructiunile de folosire pentru fiecare serviciu oferit de AutoMat sunt afisate in dreptul fiecarui echipament, iar in cazul in care clientul intampina dificultati, poate contacta, direct din statie, unul dintre dispecerii din Call Center, printr-o simpla apasare de buton (Push to Talk).
Alaturi de Gilbarco Veeder Root, alte doua benzinarii AutoMat au fost, deja, deschise la Drobeta Turnu Severin, in parcarea Severin Shopping Center, in septembrie, si la Targu Jiu, in parcarea centrului comercial Kaufland, in octombrie. Pana la sfarsitul acestui an, statiile AutoMat vor fi prezente si in alte centre comerciale din tara: Kaufland din Slatina si Iasi, Shopping City din Suceava, Hello Shopping Park din Bacau si Focsani, European Retail Park din Braila si Shopping City din Sibiu.
Compania Bioromoil intentioneaza ca reteaua de statii AutoMat sa ajunga la 100 de unitati si la o cota de piata de 3% pana in 2013. In ceea ce priveste extinderea regionala a retelei AutoMat, Bioromoil vizeaza, in special, pietele din Bulgaria si Republica Moldova.
Compania Bioromoil si-a inceput activitatea in domeniul biocombustibililor in 2008, ca si comerciant, fiind recunoscuta ca furnizor exclusiv de biodiesel pentru rafinaria Petrotel – Lukoil. Activitatea companiei este axata pe productia si distributia de biodiesel. Doua fabrici, una pentru productia de biodiesel, si una pentru productia de ulei vegetal, aflate in proces de investitie, definesc activitatea pe segmentul de productie. Compania sustine si finanteaza, din acest an, proiectul de dezvoltare a unei retele de statii de alimentare complet automatizate, cunoscuta sub denumirea AutoMat. Carburantii sunt achizitionati de la mai multe companii care activeaza pe piata din Romania: Rompetrol, Petrom si Lukoil.
BRD – Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. Banca are peste 2,5 milioane de clienti si opereaza o retea de 930 de unitati. BRD-Groupe Société Générale are 2,2 milioane de carduri valide si opereaza o retea de aproximativ 1.500 de ATM-uri si peste 21.000 POS-uri.
Gilbarco Veeder Root este lider mondial in dezvoltarea si implementarea de tehnologii adresate sectorului de retail de carburanti. Cu o experienta de aproape 150 ani, Gilbarco Veeder Root propune o gama variata de solutii integrate pentru statiile de carburanti. Gilbarco Veeder Root are o prezenta directa pe piata din Romania din 2006, fiind alaturi de partenerii sai (OMV/Petrom, LukOil, MOL, AGIP), prin reteaua de distribuitori, inca din 1991. Cartea de vizita pentru Gilbarco Veeder Root in Europa Centrala si de Est o reprezinta proiecte precum implementarea unei solutii POS in reteaua OMV/Petrom ( Romania, Moldova si, in 2011, in Bulgaria), implementarea unui sistem automat de plata la pompa pentru MOL Ungaria sau modernizarea statiilor de distributie pentru Petrol Bulgaria (distribuitoare de carburanti si sisteme de masura in rezervor).
Incepand cu anul 2009, Gilbarco Veeder Root a incheiat un parteneriat strategic cu Compania IT Grup S.R.L. pentru dezvoltarea solutiei fiscale Outdoor Payment FlexPay B2B pentru regiunea Europa de Est. Succesul acestui parteneriat s-a concretizat in anul 2010 prin implementarea cu succes a acestei solutii in noua retea de statii de distributie a carburantilor AutoMat.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: