Chiar daca putine magazine online, dintre cele considerate reprezentative, se pot lauda ca au fost „live” pe toata durata campaniei de Black Friday, rezultatele finale au fost cel putin la nivelul estimarilor. Patru dintre cele mai importante magazine online locale anunta vanzarea a peste 140.000 de produse in valoare totala de aproximativ 10 mil. euro.
PC Garage – vanzari de 19 mil. lei
PC Garage, unul dintre cele mai mari magazine online de produse IT şi electronice din România, a încheiat weekendul cu reduceri de Black Friday dedicate gamerilor. După trei zile intense de reduceri, clientii PC Garage au achizitionat peste 34.000 de produse, in crestere cu 25% fata de anul trecut, in valoare de 19 milioane de lei.
Valorea medie a coșului de cumpărături a crescut semnificativ față de 2015, ajungând la 1.050 de lei iar cea mai mare comandă înregistrată a fost de 26.000 de lei (vineri, în jurul prânzului). Capitala se menține în fruntea topului orașelor cu cele mai multe comenzi, fiind urmată de Cluj, Timișoara, Iași și Brașov.
Vârful de trafic a fost înregistrat vineri, la ora 00:20, când peste 15.000 de vizitatori au fost simultan pe site
Quickmobile – „ne-am atins toate obiectivele”
Quickmobile a vândut, la ediţia de anul acesta a Black Friday, gadget-uri, dispozitive mobile şi accesorii în valoare de 6 milioane lei. Întregul stoc pregătit de tech retailer în intervalul 18 – 20 noiembrie a fost redus cu până la 90% şi a atras peste 500.000 de vizitatori unici pe Quickmobile.ro şi QuickmobileShop.com.
Potrivit datelor companiei, peste 65% din totalul vizitatorilor care au accesat platformele Quickmobile au facut-o de pe dispozitive mobile. În ceea ce priveşte comanda medie de BlackFriday, aceasta s-a ridicat la 600 lei, faţă de 1.000 lei, comanda medie zilnică, având în vedere reducerile consistente aplicate. Comanda cu cea mai mare valoare plasată anul acesta de Black Friday s-a ridicat la peste 20.000 lei, pentru o dronă de ultimă generaţie şi un MacBook.
“Am avut parte de un Black Friday fantastic. Ne-am atins toate obiectivele, iar din punct de vedere tehnic nu am avut nicio sincopă. Investiţiile în pregătirea tehnică a platformelor au dat rezultate. Drept urmare, nu cred că greşim dacă spunem că am fost printre puţinele magazine online care se pot lăuda că au fost live pe toată durata Black Friday. O altă satisfacţie este numărul foarte mare al vizitatorilor unici pe care i-am atras, majoritatea de pe mobile. Avem clienţi quick şi smart, care apreciază viteza şi eficienţa”, declară Tudor Ţiboc, General Manager Quickmobile.
În ceea ce priveşte modalitatăţile de plată alese de clienţii Quickmobile, peste 25% dintre comenzi au fost achitate online, cu cardul, fapt care arată, încă o dată, încrederea de care se bucură serviciile companiei. Din totalul tranzacţiilor online realizate, doar 1% au fost în rate.
FashionUP – de trei ori mai multe produse vandute decat in 2015
La final de Black Friday, FashionUP – unul dintre principalii retaileri online de articole vestimentare din România, a inregistrat 16.000 de comenzi pentru 27.000 de produse vandute, față de 8.500 în 2015, si un volum total al vânzărilor de 4 milioane lei. Coșul mediu de cumpărături a fost de: 260 lei.
Cele mai multe comenzi au fost înregistrate din orașe precum: București (38% din volumul total al comenzilor), Constanța, Cluj, Timișoara, Iași. Cea mai mare comandă înregistrată a fost în valoare de 6.200 lei, cel mai scump produs vândut a fost un ceas Ferragamo în valoare de 4.079 lei
Traficul online s-a menținut ridicat tot weekendul, aproximativ 600.000 clienți vizitând site-ul în cele trei zile de reduceri.
F64 – „am vandut cat am estimat”
Peste 1700 de produse au avut un pret special de Black Friday. Pentru weekendul 18 – 20 noiembrie, F64 a ajuns la vânzări de aproximativ 3,5 milioane de euro, „după cum a estimat la începutul campaniei”, potrivit comunicatului de presa.
Până pe 20 noiembrie, ora 23.59, la finalul campaniei, F64 a raportat peste 65.700 de produse vandute generate de peste 13.000 de comenzi, cele mai multe fiind plasate din orașele: București, Cluj, Timișoara, Iași și Brașov. Valoare medie a comenzii a fost de 1220 lei. Cea mai mare comandă înregistrată a fost de 26.500 lei.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: