[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BCR si-a redus portofoliul de carduri in 2010 cu 21% si pierde pozitia de lider al pietei

25 februarie 2011

25 februarie, 2011 – BCR a anuntat ca a incheiat anul 2010 cu 1,93 milioane carduri, cu peste jumatate de milion de carduri mai putin fata de sfarsitul anului 2009  – cand banca avea 2,44 milioane de carduri valide in circulatie. BCR pierde astfel pozitia de lider pe zona de emitere carduri in favoarea BRD, care a incheiat anul 2010 cu un portofoliu de peste 2,2 milioane carduri.

O alta noutate importanta este ca este ca, pentru prima oara in activitatea cu carduri a bancii, numarul de tranzactii la ATM a scazut cu 8% pentru cardurile BCR si cu 5% ca numar total de tranzactii la ATM-urile BCR, indiferent de emitentul cardului (dupa valoare, tranzactiile au scazut cu 5% anual pentru cardurile emise de BCR si respectiv cu 3% per total tranzactii la ATM-urile BCR).

Numarul tranzactiilor la POS au crescut cu 27% pentru cardurile BCR si s-au triplat ca numar total (indiferent de emitentul cardului) fata de 2009. Valoarea cheltuielilor achitate cu cardul la POS a crescut cu 22% anual pentru cardurile emise de BCR si cu 148% ca numar total (indiferent de emitent) la POS-urile BCR.

BCR a extins in continuare reteaua sa de ATM-uri adaugand 165 noi aparate in 2010, ajungand pana la 2.266 ATM-uri (5% crestere anuala), precum si reteaua de POS-uri pana la 17.799 unitati prin (5% crestere anuala) la 31 decembrie 2010.

BCR a extins usor reteaua de sucursale in 2010, concentrandu-se pe eficientizarea unitatilor si pe dezvoltarea canalelor alternative de distributie in baza strategiei de a-si incuraja clientii sa utilizeze tranzactiile fara numerar. In 2010, BCR a adaugat sapte unitati la reteaua sa teritoriala retail, care a crescut astfel la un total de 668 unitati retail.

Banca a continuat sa diversifice serviciile financiare de Internet Banking si  Phone Banking (cunoscute sub denumirea de “BCR 24 Banking”) si a extins gama de servicii disponibile la ATM. BCR apreciaza ca se observa o migrare constanta a tranzactiilor in numerar spre tranzactiile prin intermediul self-service banking si carduri – numarul tranzactiilor via “BCR 24 Banking” a crescut trimestrial cu o medie de 20% – rezultand o crestere anuala de 160%. Numai în 2010, clientii BCR au efectuat peste 4,4 milioane de tranzactii online prin intermediul serviciilor Click & Alo 24 banking si mai mult de 2,1 milioane de operatiuni de schimb valutar prin intermediul automatelor de schimb valutar (ASV).

Nota:

Cresterea eficientei activitatii de carduri exprimata prin sporirea numarului de tranzactii si a rulajelor per card este o preocupare pentru toate bancile, mai accentuata odata cu criza. Una dintre masurile care contribuie la acest rezultat este si inchiderea conturilor de card inactive. BCR nu este singura banca din Romania care a luat masura „curateniei” propriului portofoliu de carduri. Un exemplu chiar mai spectaculos in acest sens este Bancpost care si-a redus numarul de carduri cu aproape jumatate in ultimii 3 ani (1,16 mil. in dec. 2007 – 0,64 mil in dec. 2010).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?