[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

BCR raporteaza „vânzări digitale record” prin George si o crestere anuala cu 28% a numarului de utilizatori activi de internet & mobile banking (septembrie 2022/septembrie 2021)

7 noiembrie 2022

2,11 milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, dintre care peste 1,6 milioane de utilizatori activi de George, în creștere cu 28% an pe an. Peste 127.000 de companii înrolate în George, platformă ce include: Digital Onboarding, Digital Overdraft și autentificare unică pentru operațiuni de
business și personale.

In comunicatul de prezentare a rezultatelor dupa primele noua luni din acest an, BCR raporteaza vânzări digitale record prin George, dupa cum urmeaza:


. 76% din totalul cardurilor de credit și 83% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate în primele nouă luni ale anului 2022 prin fluxul digital George

. 99% din conturile de economii și peste 60% din depozite sunt deschise prin intermediul aplicației.

. 74% din creditele noi de nevoi personale în primele nouă luni ale anului 2022 au fost acordate,
de asemenea, pe flux digital, față de 51% in perioada similară a anului 2021; peste 300 de clienți au
obținut credit împreună cu un co-plătitor folosind fluxul 100% digital, proces online unic pe piața
de creditare din România. În medie, un credit de nevoi personale este obținut în 7 minute.

. De la lansare, 3.000 de copii și-au deschis conturi George alături de părinți. BCR este prima bancă din România care oferă copiilor și adolescenților posibilitatea de a deschide 100% online relația cu banca, alături de părinți. Procesul de deschidere este disponibil pe platforma de digital banking George și se parcurge gratuit și rapid, în aproximativ 10 minute, cu semnătură digitală și card digital activat imediat.

In materie de creditare, banca a mai venit cu o serie de facilitati pe canalul digital. Astfel, începând cu finalul lunii iunie, clienții BCR pot afla în mai puțin de 10 minute suma de credit și condițiile de cost și pot trimite documente către bancă făra a fi nevoie să meargă într-o sucursală. Astfel, 88% din clienți au solicitat digital, în George, un calcul al ofertei pentru un credit digital pentru achiziția unui imobil, fără să vină la bancă.

De asemenea, clienții au posibilitatea de a rambursa anticipat creditele în George, peste 60% din volumele rambursate fiind accesate prin această funcționalitate. Clienții pot primi în mesageria aplicației George documentația și dovada pentru închiderea creditelor, dar și instrucțiuni pentru radierea ipotecii pentru creditele cu ipotecă.

In plus, 22% din soluțiile oferite clienților care se confruntă cu dificultăți financiare se întâmplă pe flux digital, direct din magazinul George, în aproximativ 5 minute.

Indicatori financiari

BCR a înregistrat un profit net de 1.539,7 milioane de lei (312,0 milioane de euro) în 1-9 2022, în creștere cu 34,8% față de 1.141,8 milioane de lei (232,5 milioane de euro) în 1-9 2021, „datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării” – potrivit bancii.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 24,7% până la 1.966,6 milioane de lei (398,5 milioane de euro) în 1-9 2022, de la 1.576,7 milioane de lei (321,0 milioane de euro) în 1-9 2021, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,8% în septembrie 2022, în scădere semnificativă față de 3,9% în decembrie 2021. „Această evoluție reflectă o acumulare scăzută de noi credite neperformante, un trend pozitiv al recuperărilor pe ambele segmente retail și corporate, precum și creșterea soldului de credite acordate clienților.” – explica banca.


Alte cifre cheie despre digitalizare accelerată și transformarea interacțiunilor cu clienții

În mai puțin de un an de la disponibilitatea opțiunii de autentificare vocală biometrică prin telefon, peste 200.000 de clienți s-au autentificat cel puțin o dată prin intermediul acesteia.

George construiește în prezent premisele investițiilor digitale, prin semnarea digitală a contractului de investiții, direct din aplicație și tranzacționarea fondurilor de investiții internaționale 100% online prin George web și aplicația George.

Peste 72 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii patru ani, dintre care peste 10 milioane numai în trimestrul trei 2022, în creștere cu 38% față de aceeași perioadă a anului trecut. BCR a implementat soluția de plată contactless în 17 orașe din România.

Chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, disponibil pe www.bcr.ro/ADA, a purtat peste 277.000 de conversații, iar în aproximativ 32% dintre acestea a oferit informații personalizate (self service). ADA are în prezent peste 40 de programe de finanțare mapate și a discutat în primele nouă luni din 2022 cu peste 7.000 de antreprenori pentru a-i ajuta în identificarea programelor de finanțare active care se pretează nevoilor de dezvoltare ale acestora.

Retragerea contactless a numerarului la bancomatele și multifuncționalele BCR este implementată la 315 bancomate BCR din întreaga țară.

Din luna septembrie, retragerea numerarului în euro este disponibilă la 260 de ATM-uri din înteaga țară.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?