BCR va dezvolta în toate orașele mari un concept nou de sucursale, unde românii, indiferent dacă sunt sau nu clienți ai băncii, vor putea învăța să-și construiască un plan financiar, să găsească soluții pentru a cheltui mai eficient și a economisi mai mult.
250 de angajați ai băncii au fost instruiți special până acum pentru acest demers, parte dintr-o campanie de educație financiară. În afara orelor de funcționare a sucursalelor, aceștia vor petrece cel puțin o oră pe săptămână pentru a explica consumatorilor cum să-și facă un plan financiar și pentru a oferi alte informații, fără a menționa, însă, nimic despre produsele și serviciile băncii.
Prima astfel de sucursală concept a fost inaugurată în București, la Centrul de Dialog Financiar din bulevardul Nicolae Bălcescu, iar centre similare urmează să fie deschise, potrivit vicepreședintelui băncii, Dana Demetrian, în toate orașele mari din țară.
Cei 250 de consilieri vor merge să facă traininguri și la sediul firmelor, unde vor lucra cu grupuri de până la 20 de persoane.
Banca încearcă astfel să se rupă de felul în care instituțiile financiare au înțeles până acum conceptul de educație financiară, doar prin explicarea propriei oferte de produse, care s-a dovedit nefuncțională.
Înainte de a porni actuala campanie, BCR a comandat un studiu, realizat împreună cu Unlock, pentru a afla ce-i împiedică pe români să-și gestioneze mai bine banii. A aflat că acestora le lipsește exercițiul planificării pe termen lung, că nu știu să-și facă o strategie și au probleme de disciplină financiară, că se consideră prea săraci pentru a putea economisi sau investi și că nu stau bine nici cu exeriența antreprenorială pentru a ști să facă o planificare bugetară orientată pe creștere și dezvoltare. Iar dacă ar fi să ceară ajutor în aceste privințe, nu știu în cine să aibă încredere și cui să ceară sfaturi și nici nu au în jur suficiente povești de succes pentru a se putea inspira din acestea.
Sursa: profit.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: