BCR raporteaza o digitalizare accelerată in randul clientelei proprii. La finele lui 2022, banca inregistra 2,14 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care 1,64 milioane sunt utilizatori ai aplicației George mobile, cu o creștere de 22% an pe an.
Aproximativ 130.000 de companii înrolate în George pentru afaceri, ecosistemul digital care asigură o ofertă integrată de Digital Onboarding, Digital Overdraft și Multiprofile – autentificare unică pentru operațiuni de business și personale.
În 2022, peste 60% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar 65% dintre liniile de credit standard pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft, însemnând peste 1.446 companii finanțate.
De asemenea, 62% din totalul produselor BCR (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) sunt acordate pe flux 100% digital.
Vânzări digitale record în George
Banca a inregistrat o „creștere susținută”, cu 30%, a tranzacțiilor în George față de 2021:
. 76% din creditele noi de nevoi personale în 2022 au fost acordate pe flux 100% digital,
față de 56% in 2021
. 78% din totalul cardurilor de credit și 77% din totalul produselor de tipul descoperit de
cont
. 99% din conturile de economii și peste 66% din depozite
. Peste 60% din sumele de credit rambursate anticipat în George (total sau parțial)
Premiere în George
. Peste 21% dintre clienții care au întâmpinat dificultăți financiare au ales să apeleze la opțiunea de
restructurare și finanțare pentru dificultăți financiare pe flux 100% digital, disponibilă în George,
de unde au obținut o soluție în mai puțin de 5 minute.
. Simularea digitală în George a unui calcul al ofertei pentru un credit de achiziție a unui imobil.
Peste 4000 de clienți au beneficiat de această soluție în 2022, fără să vină la bancă.
. Credit de consum cu un co-plătitor – proces unic pe piața de creditare din România, prin care un
client poate obține un credit nou de consum împreună cu un co-plătitor pe flux 100% digital.
. Peste 5.300 de copii și adolescenți și-au deschis 100% online un cont bancar George în perioada
octombrie – decembrie 2022. BCR pune la dispoziția părinților și a copiilor, a celor sub 14 ani și a
adolescenților de până la 18 ani, un instrument necesar în procesul de educație financiară, care le
dă posibilitatea de a deschide un cont bancar pentru copii 100% digital, fără deplasare la bancă.
. Peste 88 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii patru ani, dintre care peste 40,8 milioane numai în 2022, în creștere cu 56% față de 2021. BCR a implementat soluția de plată contactless în 17 orașe din România, inclusiv București.
. Peste 35.000 de persoane au beneficiat în 2022 de un diagnostic al situației financiare în unitățile BCR. „Prin acest demers de consiliere financiară, care poate fi accesat gratuit, de oricine, client BCR sau nu, ne dorim să oferim românilor perspectiva pe termen lung a planificării financiare și necesitatea prevenției pentru situații neprevăzute.” – spune banca.
. Operațiunile contactless de retragere numerar de la bancomatele și multifuncționalele BCR sunt implementate la 434 echipamente BCR din întreaga țară. Iar, din luna septembrie, retragerea numerarului în euro este disponibilă la 328 de ATM-uri de pe teritoriul României.
Alte servicii
George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi clienților BCR care folosesc plata
cu cardul, a ajuns la peste 860.000 de utilizatori, în creștere cu 40% față de 2021. Peste 5,4
milioane de lei s-au întors înapoi în buzunarul clienților BCR prin acest sistem de cumpărături care asigură discounturi la peste 100 de comercianți din domenii variate – hypermarketuri, magazine IT&C, benzinării, farmacii, librării și multe altele.
Integrarea digitală a continuat și în zona de contact center, iar chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, disponibil pe www.bcr.ro/ADA, este unul dintre instrumentele de comunicare cu clienții. ADA a purtat peste 513.000 de conversații, iar în aproximativ 35% dintre acestea a oferit informații personalizate fără intervenție umană, doar prin self service.
A continuat dezvoltarea sistemului de open banking prin parteneriate locale în diferite domenii:
Sănătate (MedLife, Regina Maria), Securitate cibernetică (Bitdefender), Soluții digitale (semnătură
digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), Juridic (Avocatnet.ro), Mobilitate (Splash),
Servicii (Edenred), Online Payments (Global Payments), Leasing (Financiar Auto, Echipamente),
Telecomunicații (Vodafone) și Soluții de facturare (Banqup).
Activitatea de creditare
În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 9,5 miliarde de lei în 2022, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 20,7% an pe an. Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 10,6% an pe an, în timp ce stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 5,7% an pe an la data de 31 decembrie 2022.
În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 15,6 miliarde de lei în 2022, cu 65% mai mult decât în 2021, dintre care o treime sunt destinate investițiilor. A fost înregistrat un avans de 25,5% an pe an al stocului de finanțări corporate, datorită creșterilor semnificative pe toate segmentele de clienți.
Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,8% în decembrie 2022, în „scădere semnificativă” față de 3,9% în decembrie 2021. „Această evoluție reflectă o acumulare scăzută de noi credite neperformante, un trend pozitiv al recuperărilor pe ambele segmente retail și corporate, precum și creșterea soldului de credite acordate clienților.” – explica banca. În același timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 171,4% în decembrie 2022.
Depozitele atrase – scadere pe retail (-5%), crestere pe corporate (+20%)
Depozitele de la clienți au crescut cu 4,3% până la 75.588,5 milioane de lei (15.271,9 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2022 de la 72.458,4 milioane de lei (14.641,0 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2021, determinat de o reducere a depozitelor retail (-5,3% față de 31 decembrie 2021, până la 43.753,6 milioane lei) compensată de creșterea depozitelor corporate (+20,1% față de 31 decembrie 2021, până la 28.847,4 milioane lei).
Rezultate financiare
BCR a înregistrat un profit net de 1.745,9 milioane de lei (354,0 milioane de euro) în 2022, în creștere cu 23,8% față de 1.409,8 milioane de lei (286,5 milioane de euro) în 2021, „datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării”.
Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 29,0% până la 2.735,5 milioane de lei (554,7 milioane de euro) în 2022, de la 2.120,1 milioane de lei (430,8 milioane de euro) în 2021, „pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate”.
Venitul net din dobânzi a crescut cu 21,7% până la 2.948,7 milioane de lei (597,9 milioane de euro) în 2022, de la 2.422,1 milioane de lei (492,2 milioane de euro) în 2021, „determinat de un volum mai mare de business împreună cu dobânzi mai mari pe piața monetară”.
Venitul net din comisioane a crescut cu 8,8% până la 944,2 milioane de lei (191,5 milioane de euro) în 2022, de la 867,9 milioane de lei (176,4 milioane de euro) în 2021, „determinat atât de un volum mai mare de tranzacții, cât și de un venit mai mare din comisioane de creditare și activități de brokeraj”.
Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 64,3% până la 630,1 milioane de lei (127,8 milioane de euro) în 2022, de la 383,5 milioane de lei (77,9 milioane de euro) în 2021, „datorită unei activități de tranzacționare mai crescute”.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: