Cel mai de incredere canal nebancar unde oamenii se asteapta sa poata contracta servicii si produse bancare este platforma ghiseul.ro, prim intermediul careia romanii isi pot plati acum taxele si impozitele. Pe locurile urmatoare se situeaza magazinele online si platformele de social media. Sunt insa segmente din piata care se asteapta ca produsele bancare sa fie oferite inclusiv prin intermediul site-urilor primariilor sau ale institutiilor religioase. Nu sunt excluse nici platformele de „dating”.
45% din clientela bancara – din mediul urban – prefera sa interactioneze cu banca online, prin intermediul aplicatiilor de mobile banking, si doar 13% direct in sucursala, potrivit unei cercetari realizate de iSense Solutions la comanda NOCASH. Procentul celor care prefera sa vina la banca ar fi mai mic daca nivelul de consultanta/informare ar fi mai performant la nivel de call-center.
Autorii cercetarii au plecat de la premisa ca viitorul serviciilor bancare va fi de la distanta, si au dorit sa afle daca oamenii cred ca, in continuare, canalul online de vanzare trebuie sa fie exclusiv al bancii sau poate fi si al unui tert nebancar. In acest moment, 80% din clientela bancii isi doreste ca serviciile/produsele sa fie oferite exclusiv prin canalul online al bancii. Interesant este ca deja 20% se asteapta ca aceste servicii sa fie oferite online si prin canale nebancare.
Studiul iSense Solutions a fost efectuat in perioada 2-8 noiembrie, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns 1000 de persoane din mediul urban (esantion reprezentativ), care au cont deschis la banca, cu varsta intre 18 si 65 de ani.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: