Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat Bancpost cu 150.000 lei și a dispus returnarea către clienții cu contracte cesionate către un SRL din Olanda începând cu 2008 a tuturor dobânzilor plătite în ultimii 10 ani, potrivit Profit.ro. Numărul creditelor cesionate este de circa 63.000, iar dobânzile încasate in perioada 2008-2015 depășeste 300 de milioane de euro.
Motivul? Clienții nu au fost notificați cu privire la cesiune, potrivit ANPC, ceea ce contravine prevederilor legale.
Mai mult, ANPC consideră că societatea olandeză EFG New Europe Funding II B.V., la care Bancpost a cesionat creditele, începând cu iulie 2008, și pentru care a făcut administrarea, nu era autorizată ca bancă sau instituție financiară nebancară și că astfel nu avea dreptul să încaseze dobânzi și comisioane de la consumatorii din România.
ANPC solicită, în 30 de zile, restituirea către clienți a costurilor aferente plătite pentru intervalul 2008 – martie 2018. Totodată, a fost dispusă și restituirea dobânzilor penalizatoare și penalităților reținute, acolo unde este cazul.
Reactia Bancpost: „Obligația de restituire a anumitor sume de bani nu poate fi reținuta în sarcina băncii, ci, eventual, în măsura în care instanța va constata legalitatea măsurii, doar în seama cesionarului, care a încasat sumele.”
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: