În ultimii ani, evoluţia noilor tehnologii a dus şi la scăderea costurilor unui atac informatic, cu efecte devastatoare mai ales asupra băncilor.
”Un infractor poate cumpăra, cu 40.000 de dolari, circa 80 milioane de adrese de e-mail. El poate trimite pe aceste adrese un link care duce la un site ce seamănă foarte bine cu site-ul unei mari bănci”, a declarat Toma Campeanu, directorul executiv al organizaţiei nonprofit de promovare a securităţii informatice Asociaţia Naţională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI), în cadrul conferinţei Digital Banking.
„Dacă, din cele 80 milioane de utilizatori, doar 10.000 pică în plasă, vorbim de o rată a succesului de 0,01%. Informaţiile legate de cele 10.000 de carduri pot fi vândute uşor pe piaţa neagră cu 500.000 de dolari”, a explicat el.
Sorin Vişan, administrator al integratorului de servicii IT Asseco România, a avertizat asupra faptului că numărul mare de atacuri obligă băncile şi companiile să lucreze împreună.
”Nu sunt atâţia experţi în securitate IT cât să ajungă la toată lumea, de aceea trebuie ca băncile şi companiile să lucreze împreună. Noi venim când suntem chemaţi, când este nevoie de noi, nu putem fi prezenţi tot timpul peste tot”, a spus Vişan.
Promovarea solutiilor alternativa de banking la distanta – internet banking sau mobile banking – devine o mare provocare pentru orice banca in conditiile in care clientul nu este constient de riscurile la care se expune prin ignorarea oricaror masuri de protectie care presupun macar achitionarea unui program antivirus.
Mai mult, siguranţa datelor personale a devenit aproape o iluzie în mediul digital actual, în condiţiile în care aproape toate informaţiile legate de acţiunile unei persoane sunt disponibile online, a declarat profesorul Vasile Baltac, specialist în mediul digital, în cadrul aceleiasi conferinţe.
Sursa: news.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: