Bancile nu mai pot invoca lipsa retelei pentru atragerea de clienti din mediul rural: 70% dintre gospodarii au acces la internet

8 ianuarie 2021

În anul 2020, peste trei sferturi dintre gospodăriile din România (78,2%) au acces la reţeaua de internet de acasă. În mediul urban 84,8% dintre gospodării sunt conectate la internet, iar în mediul rural (doar) 69,7% dintre gospodării, potrivit datelor INS.

În profil teritorial, conectarea la internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (peste 8 din 9 gospodării au acces la internet de acasă), urmată de regiunile Vest (84,9%) şi Nord-Vest (81,9%). Cele mai mici ponderi sunt înregistrate de regiunile Sud-Est (72,4%), Nord-Est (73,6%) ṣi Sud-Muntenia (74,3%).

Tipurile de conexiune folosite la accesarea internetului de acasă sunt în proporţie de 77,5% conexiunile broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate de conexiunile broadband mobile (66,3%) şi de conexiunile narrowband (13,6%).

Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani, proporţia celor care au folosit vreodată internetul a fost de 85,9%, în creştere cu 3,6 puncte procentuale faţă de anul anterior (85,9% faţă de 82,3%), din care 91,3% în ultimele 3 luni (1) , în creştere cu 1,9 puncte procentuale faţă de anul 2019 (91,3% faţă de 89,4%). Dintre utilizatorii curenţi, 79,1% folosesc internetul cu frecvenţă zilnică sau aproape zilnică, în creṣtere cu 2,1 puncte procentuale faţă de anul anterior (79,1% faţă de 77,0%).

Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul a fost de 94,1% în regiunea Bucureṣti – Ilfov care constituie cel mai ridicat procent din ţară, urmată de regiunea Vest cu 93,0% ṣi Nord – Vest (89,6%). La polul opus se află regiunea Sud-Muntenia cu 80,5%.

Proporţia bărbaţilor care folosesc sau au folosit vreodată internetul este puţin mai mare decât cea a femeilor: 87,0% faţă de 84,9% , diferenţa fiind de 2,1 puncte procentuale, în scădere faţă de anul anterior când se înregistra o diferenţă de 2,5 puncte procentuale.

Ponderile persoanelor care utilizează internetul descresc odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, ponderea persoanelor care utilizează internetul din grupa de vârstă 16-34 ani a fost de 96,6% în timp ce pentru grupa de vârstă cuprinsă între 55 şi 74 ani a ajuns la doar 65,4%.

(1) precedente lunii aprilie

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?