„Foarte multi competitori ai nostrii, si foarte multe banci, avand in vedere problemele care exista pe retail si chiar pe „small business”, se orienteaza catre sectorul corporate. Noi nu spunem ca urmam masa dar incercam sa stam in piata cu cele mai bune produse si servicii pe care le putem oferi”, a declarat la ZF Live, Florin Şandor (foto), vicepreşedinte al Intesa Bank România.
Strategia Intesa Bank România pe termen mediu vizează totusi ieşirea treptată de pe segmentul de retail şi concentrarea pe zona de corporate şi IMM, în condiţiile în care banca nu poate creşte suficient organic pentru a avea un business profitabil pe retail.
„Vrem să ieşim de pe retail treptat. Este un proces. Vrem să ne concentrăm pe corporate şi pe IMM. Nu ieşim total, administrăm încă portofoliile şi vom menţine destule sucursale pentru a susţine segmentul de corporate şi IMM. Avem 47 de sucursale, am avut 80 la un moment dat. Grupul a avut planuri mari pe retail în România în 2008, apoi a venit criza“, a precizat oficialul Intesa.
Reprezentantul Intesa este convins ca fara investitii si un model clar care sa asigure o crestere organica, nu se poate face retail. În opinia lui, o bancă trebuie să dezvolte o reţea de minimum 300 de sucursale pentru a susţine afacerea pe zona de retail.
„Pe mine m-a intrigat. Avem aproape 1,5 mil de romani in Italia. Exista o legatura intre noi si Italia dar nu s-a gasit un model si o modalitate de a creste, de a interactiona si utiliza aceste rapoarte si sinergii”.
Şandor estimează că în 2-3 ani segmentele de corporate şi de IMM vor aduce stabilitate şi vor repune brandul în piaţă. „Avem planuri pentru România, nu vrem să plecăm de aici.“
Intesa este o banca de mijlocul clasamentului, cu active de 1mld. euro, cu capital de 260 mil. euro si un profit de circa 5 mil. euro dupa primul semestru din acest an.
Sursa: ZF Live
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: