La două luni de la debutul crizei de sănătate generată de pandemia COVID-19, băncile din România au soluționat peste 83% din cele aproximativ 317.000 de solicitări depuse de clienții persoane fizice și juridice pentru suspendarea obligațiilor de plată lunare din contractele de credit. Astfel, „au fost soluționate aproximativ 265.000 de solicitări, din care jumătate în baza Ordonanței de Urgență 37/2020. Restul solicitărilor se află în curs de procesare.”, potrivit comunicatului de presa emis de Asociatia Romana a Bancilor.
Până în prezent, aproximativ 303.000 clienți persoane fizice și până în 14.000 de companii au depus solicitări de suspendare a plății ratelor, ceea ce reprezintă sub 20% dintre creditele acordate persoanelor fizice și sub 14% din totalul creditelor accesate de persoanele juridice.
Conform modificărilor normative adoptate recent, termenul inițial de depunere a solicitărilor în baza OUG 37/2020 a fost extins. Astfel, clienții ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situația generată de pandemie pot depune cereri pentru suspendarea obligațiilor de plată lunare din contractele de credit până la data de 15 iunie 2020.
În baza OUG 37/2020, banca analizează solicitarea formulată de client şi în termen de maximum 15 zile de la data primirii solicitării comunică acestuia decizia. În cazul aprobării solicitării debitorului, prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data comunicării de către client a solicitării de suspendare către bancă.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: